• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

20 liter rugzak, Nomad Topaz

Ziet er wel goed uit.
Maar als ik je een tip mag geven.
Ik weet niet tot welke prijs je wilt gaan, deze is al € 80,=, maar voor zo'n bedrag zou ik naar een buitensportzaak gaan.
Bij bv Bever en De Zwerfkei hebben ze een groot sortiment en behoorlijk wat kennis in huis. Ze zijn niet echt goedkoop, maar wel goed.
En een groot voordeel is dat je ze gelijk kunt passen, ook met gewicht. Mooi is niet altijd comfortabel
Op hun websites kun je prijzen vinden. Er zijn natuurlijk ook andere zaken, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Ik weet natuurlijk niet waar je hem voor gaat gebruiken, en hoe groot/klein je bent.
Zelf ga ik bij een daypack, meestal tussen de 30/35 en de 40/45 liter.
Ook zitten er vaak compressiebanden aan, dan verklein je hem en rommelt het niet zo op je rug.

Maar dat is een persoonlijke keuze. Succes.

Nog maar een keer de tip voor de Tasmanian Tiger Mission Pack. Ruim, goede maat en ultra sterk gemaakt. Te koop bij Noorloos-SE.

Als je nog een tijdje kan wachten. Wordt lid van Zelando lounch. Die hebben vaak aanbiedingen tot 75% op merken als haglofs. Jack wolfskin, osprey en the north face.

Zelf 3 weken geleden een haglofs 40l rugzak gekocht van €150 voor €50. Super mooie kwaliteit voor een dump prijs.

Dit geld ook voor buitensport kleding en schoenen trouwens.

Ziet er goed uit die tas. (En het merk spreekt mij aan natuurlijk ^_~).

Je kan ook eens kijken naar Pentagon tassen. Australische tassen. Die hebben 20l tassen met meer vakken. Handig als je niet een groot compartiment wil.

Verder heeft een legerdump misschien alternatieven, als zou ik uitkijken voor namaak als je een betrouwbare tas zoekt. En een leger tas hoeft niet perse in camo te zijn. Al moet je dan soms goed zoeken.

Mijn vriendin heeft deze tas en is er te spreken over. Hiervoor een Deuter AC Lite gehad. Destijds (lees: 2 maanden) gekocht bij de Perry Sport. Wellicht dat je hem daar uit kan proberen.

Hou er wel rekening mee dat het een smalle rugzak is. Dus als je erg breed bent zal deze waarschijnlijk niet lekker zitten. Daarnaast zijn de schouderbanden smal, dus wanneer deze helemaal vol zit, snijden de banden in je schouder.

De tas is dan ook meer bedoeld om wat lichte spullen in te vervoeren. De afwerking en stiksels zijn goed gedaan.

Terug
Bovenaan