• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

500 m² ondergrondse militaire bunker

Het is dat ik maar 1 leven heb, maar anders zou ik het daadwerkelijk overwegen.
Dat is geen geld voor deze oppervlakte en inhoud. Alleen al die zendmast kun je al rendabel krijgen door de juiste afspraken te maken met telecom partijen.
En dat voor minder dan 1 BTC? Ik zeg doen.

Ben wel benieuwd wat de prijs gaat worden. Maar dat zien we morgen wel.

Laatst bewerkt:
Sorry mensen, maar ik kan er nu even niets over kwijt. Geheim, jullie begrijpen dat wel. Sperrzone! Alleen voor berechtigte personen...😉
1000059867.png
Een flink bunkertje is het...
1000059871.png
Als jullie mij zoeken, dan ben ik hier wel te vinden. Interessant!
1000059873.png

Ik ben benieuwd wat de jaarlijkse onderhoudskosten en Grundsteuer (Onroerend Goed belasting) voor die bunker zijn.

De OGbelasting voor mijn Duitse huisje is dit jaar verhoogd van €45,- naar ongeveer €85,- per jaar. Maar dat is voor een kavel van slechts 130 m².

Ik ben benieuwd wat de jaarlijkse onderhoudskosten en Grundsteuer (Onroerend Goed belasting) voor die bunker zijn.

De OGbelasting voor mijn Duitse huisje is dit jaar verhoogd van €45,- naar ongeveer €85,- per jaar. Maar dat is voor een kavel van slechts 130 m².

Zet er een 0 achter valt het alsnog mee.
Maar als je het goed kan je er best een comncercieel succes van maken.

Zonnepark, telecom, bed en breakfest, restaurant, oefenterrein, teambuilding activiteiten, skatepark, cartbaan...
Even goed opletten wat er in de ongeving zit.

Ter leering ende vermaack: kijk de docu Cyberbunker op netflux.
In dat licht vreemd dat er nergens bijkomende regels gelden.
Overigens: niemand opgevallen dat de drukdeur ontzet is en er zwarte schimmel in de douche groep zit ?
O ja en waarschijnlijk moet je ook de brandstoftank verwijderen i.v.m. milieueisen. En de buurman heeft een nog grotere zendmast met bunker.....

Laatst bewerkt:
Overigens: niemand opgevallen dat de drukdeur ontzet is en er zwarte schimmel in de douche groep zit ?
En de buurman heeft een nog grotere zendmast met bunker.....
Zo te zien zit die douche/toilet groep niet in de bunker zelf, want er zit een raam waar daglicht doorheen komt.

Die buurman is vermoedelijk het leger, want op streetview is het geblurd en er zit een heli landingsplaats op het terrein. Zo te zien ook een radar mast.

Ik gok erop dat daarmee de commerciële mogelijkheden flink beperkt worden want militaire radar houd doorgaans niet zo van straling van zendmasten.

Laatst bewerkt:
Ter leering ende vermaack: kijk de docu Cyberbunker op netflux.
In dat licht vreemd dat er nergens bijkomende regels gelden.
Het is natuurlijk wel de voormalige DDR @petroman , en het is tot een paar jaren geleden nog in gebruik geweest. Als die overheden nu nog niet zouden weten hoe het terrein erbij ligt...

Die drukdeur, en trouwens de gehele wand, staat zo te zien scheef. Volgens mij is dat bewust zo ontworpen. Ik zie zo een-twee-drie geen ontzette deuren, wel mooie stevige!
Zou er geen schimmel op die wand hebben gestaan na jaren zonder aanmerkelijke luchtverversing, dan had het ding zo open geweest als de keuken van tante Toos, en geen echte bunkert. Volgens mij is het toch nog aardig in orde.

Het gaat wel zo'n €580.000 opbrengen denk ik. Wat denk jij? Laat ieder eens een schatting doen, en dan "wint" degene die er het dichtste bij zit!😉

Zo te zien zit die douche/toilet groep niet in de bunker zelf, want er zit een raam waar daglicht doorheen komt.
Dat moet bovengronds zijn, en is volgens mij de keuken. Onder de grond zie ik maar een "raampje" en dat is een overdruk-klep.
1000059889.png
Het zicht op zo'n ding is wel bevorderlijk voor de stoelgang denk ik. Vrolijk word ik er niet van. Ik denk dat ik die bunker toch maar over sla @phtvs 😉

Prijzen kunnen heel vreemd gaan. Uit eerste hand heb ik begrepen dat het complex aan de Van Ouwenlaan in Den haag 3ton heeft opgehoest.
Dat is peanuts voor de grond, en wo2 bunker.
Seijs bunker in Den Haag staat nu ook te koop met voorwaarden. Een derde cyberbunker in NL zou wel een blamage zijn maar wie weet.

Overdrukventiel in je plaatje @RockyFlats lijkt mij defect.

Mwah ik zie toch duidelijk dat het kleppie dat het gat moet dichten open staat. Normaal dicht is de 0 stand !
Hoe die werkt weet ik ook wel in het BAMA archief kan je 15Gb aan tekeningen ophalen. Ik gebruik ze ook in mijn 3D modellen voor musea.

Koop dat object nou gewoon.
@RockyFlats

Hierna kunnen we zien of dat overdrukventiel wel of niet werkt.
Organiseer hierna een shelter camping voor iedereen op dit forum
En verkoop het hierna weer met 10.000 euro winst.
Zo moeilijk moet het allemaal niet zijn.

Mwah ik zie toch duidelijk dat het kleppie dat het gat moet dichten open staat. Normaal dicht is de 0 stand !
Hoe die werkt weet ik ook wel in het BAMA archief kan je 15Gb aan tekeningen ophalen. Ik gebruik ze ook in mijn 3D modellen voor musea.
Het is een ouder model gecombineerd overdrukventiel/explosiebeschermingsventiel.
Die gaat open zodra er overdruk is tijdens beluchting (ventilatie) en sluit zich zodra de beluchting uit staat en ook bij een explosiedruk van buiten (tegen de beluchtings-overdruk in). Waarschijnlijk staat het inderdaad open @petroman , en dat is te verwachten zodra de ventilatie aan staat. Die dingen zijn toch tamelijk onverwoestbaar. Mogelijk is het tijdelijk vast gezet of ventileert men de bunker op het moment van de foto. Dat laatste lijkt mij wel waarschijnlijk.

Koop dat object nou gewoon.
@RockyFlats

Hierna kunnen we zien of dat overdrukventiel wel of niet werkt.
@martin, waarom nu zoveel twijfels aan dat arme overdrukventiel!? Ik vind dat toch wel weer erg jammer en zie geen reden om het ding niet te vertrouwen, na hooguit een beetje olie erop wellicht. Jullie willen per se weten of het functioneert of niet? Onversneden overdrukventiel-fetsjisme is dat.
Kopen jullie het dan voor mij, dan controleer ik het?!😉
Organiseer hierna een shelter camping voor iedereen op dit forum
En verkoop het hierna weer met 10.000 euro winst.
Zo moeilijk moet het allemaal niet zijn.
Dat ga ik doen, als jullie crowdfunding regelen?👍

Terug
Bovenaan