Lasagnacat
Elementary prepper
https://www.troostwijkauctions.com/...a&utm_medium=email&utm_campaign_date=20250404
Huidig bod € 68.000,00
Huidig bod € 68.000,00
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar dat zien we morgen wel.
Sluit in: 06 mei 2025 15:01
Ophalen op afspraak.
Kun je zelf niet ophalen? Check deze bezorgpartners
Manmanman, Dat moet @RockyFlats zijn die een bod heeft uitgebracht.
Ik ben benieuwd wat de jaarlijkse onderhoudskosten en Grundsteuer (Onroerend Goed belasting) voor die bunker zijn.
De OGbelasting voor mijn Duitse huisje is dit jaar verhoogd van €45,- naar ongeveer €85,- per jaar. Maar dat is voor een kavel van slechts 130 m².
Overigens: niemand opgevallen dat de drukdeur ontzet is en er zwarte schimmel in de douche groep zit ?
Zo te zien zit die douche/toilet groep niet in de bunker zelf, want er zit een raam waar daglicht doorheen komt.En de buurman heeft een nog grotere zendmast met bunker.....
Het is natuurlijk wel de voormalige DDR @petroman , en het is tot een paar jaren geleden nog in gebruik geweest. Als die overheden nu nog niet zouden weten hoe het terrein erbij ligt...Ter leering ende vermaack: kijk de docu Cyberbunker op netflux.
In dat licht vreemd dat er nergens bijkomende regels gelden.
Overigens: niemand opgevallen dat de drukdeur ontzet is en er zwarte schimmel in de douche groep zit ?
Dat moet bovengronds zijn, en is volgens mij de keuken. Onder de grond zie ik maar een "raampje" en dat is een overdruk-klep.Zo te zien zit die douche/toilet groep niet in de bunker zelf, want er zit een raam waar daglicht doorheen komt.
Zo te zien niet @petroman. Het oogt gesloten en is zelfsluitend via een gewicht en hefboom. Drukvereffening door overdruk af te voeren uit de ruimte, zou moeten functioneren. En tegelijk beschermt het tegen overdruk vanuit de belendende ruimte. Het is "eenrichtingsverkeer".Overdrukventiel in je plaatje @RockyFlats lijkt mij defect.
Het is een ouder model gecombineerd overdrukventiel/explosiebeschermingsventiel.Mwah ik zie toch duidelijk dat het kleppie dat het gat moet dichten open staat. Normaal dicht is de 0 stand !
Hoe die werkt weet ik ook wel in het BAMA archief kan je 15Gb aan tekeningen ophalen. Ik gebruik ze ook in mijn 3D modellen voor musea.
@martin, waarom nu zoveel twijfels aan dat arme overdrukventiel!? Ik vind dat toch wel weer erg jammer en zie geen reden om het ding niet te vertrouwen, na hooguit een beetje olie erop wellicht. Jullie willen per se weten of het functioneert of niet? Onversneden overdrukventiel-fetsjisme is dat.Koop dat object nou gewoon.
@RockyFlats
Hierna kunnen we zien of dat overdrukventiel wel of niet werkt.
Dat ga ik doen, als jullie crowdfunding regelen?Organiseer hierna een shelter camping voor iedereen op dit forum
En verkoop het hierna weer met 10.000 euro winst.
Zo moeilijk moet het allemaal niet zijn.
Als het werkt op 10 bar kunnen we een beetje volume gaan draaien tijdens het ontploffingskokenKoop dat object nou gewoon.
@RockyFlats
Hierna kunnen we zien of dat overdrukventiel wel of niet werkt.