zonnebrood
Mankinds only hope
Al een tijdje bezig om de 72uurs tas van mini onder de loop te nemen en te verbeteren. Deze tas gebeuken we eigenlijk dagelijks wanneer we er met mini op uit gaan, daardoor krijgen we genoeg inzicht over of het werkt en/of nuttig is wat er in zit. Daarnaast veranderd de tas op deze manier mee met iedere groeifase.
Aller eerst de tas, wij gebeuiken een zogenaamde patrouille tas van een onbekend merk. Deze tas kan met riempjes aan de onderkant van de rugtas van meneer Zonnebrood of aan de mijne gemaakt worden of als schoudertas gebeukt worden. Een ander groot voordeel van deze tas is, is dat je de binnenkant dmv losse schotjes zo kan indelen dat jij het het makkelijst vind.
Van schoonzus Zonnebrood kregen we met kerst een set zogenaamde baby traveler tasjes waar op geborduurd staat wat er in zit. Change me, feed me, dress me etc. Je kan natuurlijk ook gewoon losse plastictasjes of ziplock zakjes daar voor gebruiken.
Ook met dank aan @Pignonwiel, voor het idee om er een topic over te openen.
In de bug out bag van mini:
In de change me tas:
Totbots verschoonmatje (is waterdicht aan een kant, lekker zacht en warm aan de andere kant)
5 bamboe luiers met nacht boosters
20 weg werp
Natte doekjes
Hydrofiele doeken
Billies box doekjes (herbruikbare billendoekjes met spray)
Twee dubbele wet bags (er is niet altijd een vuilnisbak in de buurt, ook handig voor vieze kleding)
Wc papier.
Zetpil paracetamol
thermometer
Handalcohol.
Kokosolie.
zinkzalf.
Wolvet.
Medische wol.
NNagelschaartje.
Oogiebear snot en oorpulk gereedschap
Zoutoplossing
In de dress me tas:
3 rompertjes (een maat groter dan nodig) in wol
3 paar sokjes wol
3 bokspakjes wol.
In de twee feedme tassen
Flessentas:
twee flessen.
poeder voer (indien nodig)
Thermos met gekookt water.
Verwarmingstablet (eigenlijk een handwarmer, werkt prima om flesjes op te warmen!)
Feed me tas twee:
fruit/groente/maaltijd knijpzakjes (ik weet het zelf gemaakt is beter, voor verpakt blijft in het geval van zakjes langer goed en glas weegt zo door.)
4x Speenkoorden (ook handig om een speeltje/knuffel aanvast te knopen)
Spenen in steriliseerdoosje.
Knuffel/tutje/speeltje.
waterzuiveringstabletten
Klein ehbo setje.
Ors poeder.
suiker.
5ml spuitjes.
Hoofdlampje
Bakerzak/slaapzak
wollendekentje.
Muts, wanten, slofjes/donssokken
Nooddeken/ponsjo volwassenmaat
Spul wat veel ruimte in neemt zit luchtdicht verpakt in ziplockzakjes, kleding in setjes.
Denk niet alleen praktisch maar vooral aan geborgenheid bieden met het samenstellen van een dergelijke tas.
Ringsling/draagdoek
(Ik ga er vanuit dat je de kleine in een draagzak oid meedraagt, maar voor het geval dat zit er bij ons een draagdoek of ringsling in de tas, deze kan je eventueel ook als dekentje gebruiken.)
Aller eerst de tas, wij gebeuiken een zogenaamde patrouille tas van een onbekend merk. Deze tas kan met riempjes aan de onderkant van de rugtas van meneer Zonnebrood of aan de mijne gemaakt worden of als schoudertas gebeukt worden. Een ander groot voordeel van deze tas is, is dat je de binnenkant dmv losse schotjes zo kan indelen dat jij het het makkelijst vind.
Van schoonzus Zonnebrood kregen we met kerst een set zogenaamde baby traveler tasjes waar op geborduurd staat wat er in zit. Change me, feed me, dress me etc. Je kan natuurlijk ook gewoon losse plastictasjes of ziplock zakjes daar voor gebruiken.
Ook met dank aan @Pignonwiel, voor het idee om er een topic over te openen.
In de bug out bag van mini:
In de change me tas:
Totbots verschoonmatje (is waterdicht aan een kant, lekker zacht en warm aan de andere kant)
5 bamboe luiers met nacht boosters
20 weg werp
Natte doekjes
Hydrofiele doeken
Billies box doekjes (herbruikbare billendoekjes met spray)
Twee dubbele wet bags (er is niet altijd een vuilnisbak in de buurt, ook handig voor vieze kleding)
Wc papier.
Zetpil paracetamol
thermometer
Handalcohol.
Kokosolie.
zinkzalf.
Wolvet.
Medische wol.
NNagelschaartje.
Oogiebear snot en oorpulk gereedschap
Zoutoplossing
In de dress me tas:
3 rompertjes (een maat groter dan nodig) in wol
3 paar sokjes wol
3 bokspakjes wol.
In de twee feedme tassen
Flessentas:
twee flessen.
poeder voer (indien nodig)
Thermos met gekookt water.
Verwarmingstablet (eigenlijk een handwarmer, werkt prima om flesjes op te warmen!)
Feed me tas twee:
fruit/groente/maaltijd knijpzakjes (ik weet het zelf gemaakt is beter, voor verpakt blijft in het geval van zakjes langer goed en glas weegt zo door.)
4x Speenkoorden (ook handig om een speeltje/knuffel aanvast te knopen)
Spenen in steriliseerdoosje.
Knuffel/tutje/speeltje.
waterzuiveringstabletten
Klein ehbo setje.
Ors poeder.
suiker.
5ml spuitjes.
Hoofdlampje
Bakerzak/slaapzak
wollendekentje.
Muts, wanten, slofjes/donssokken
Nooddeken/ponsjo volwassenmaat
Spul wat veel ruimte in neemt zit luchtdicht verpakt in ziplockzakjes, kleding in setjes.
Denk niet alleen praktisch maar vooral aan geborgenheid bieden met het samenstellen van een dergelijke tas.
Ringsling/draagdoek
(Ik ga er vanuit dat je de kleine in een draagzak oid meedraagt, maar voor het geval dat zit er bij ons een draagdoek of ringsling in de tas, deze kan je eventueel ook als dekentje gebruiken.)