• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Advies Aladdin petroleum kachel

Rataplan

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Niet gekocht, maar uit een container gevist.
Plaatje hieronder is als voorbeeld.
image.png image.png
Niet in top staat en weet ook niet of ik het in orde krijg....
image.jpeg image.jpeg image.jpeg http://www.milesstair.com/Blue_Flame_Instructions.html

Op deze site vond ik een hoop info, waaronder een handleiding in meerdere talen waaronder ook Nederlands.
Onderdelen kan je hier ook bestellen zoals mica glaasje en lont.
Ik heb nog niet verder gezocht of er nog meer van zulke zaken bestaan met deze onderdelen, dus weet ook niet of je hier het voordeligst uit bent.

Op internet zag ik ook wat filmpjes over deze heater, leuk.

Tips en adviezen zijn van harte welkom hier....

Kan dit verplaatst worden naar de koffiecorner in het topic :Advies Aladdin petroleum kachel.@Ray

Bekijk bijlage 7527 Bekijk bijlage 7526
Bekijk bijlage 7523 Bekijk bijlage 7522 Bekijk bijlage 7521 http://www.milesstair.com/Blue_Flame_Instructions.html

Op deze site vond ik een hoop info, waaronder een handleiding in meerdere talen waaronder ook Nederlands.
Ik heb nog niet verder gezocht of er nog meer van zulke zaken bestaan met deze onderdelen, dus weet ook niet of je hier het voordeligst uit bent.

( misschien kan het ook in een apart topic over kachels, branders etc. Is dat er al?) @Ray
Een verzinkerij kan vaak meer dan wij denken, veel dingen komen er weer als nieuw vandaan na dat ze het metaal eerst geheel blank te hebben gemaakt.
Je kan altijd info in winnen.

Verzinkerij ??
Je schiet door, ik zou gewoon 5ltr petroleum halen er in kieperen en kijken of ie het doet.
Ja: dan uit elkaar halen, verf strippen, roest er af en kachelverf er op.
Nee: dan bepalen of je het ding kan repapreren wat dat kost etc. Dan weer terug naar het inkieperen :lol:

Voorop gesteld @Rataplan wil zo'n ding hebben etc.

Bekijk bijlage 7527 Bekijk bijlage 7526
Bekijk bijlage 7523 Bekijk bijlage 7522 Bekijk bijlage 7521 http://www.milesstair.com/Blue_Flame_Instructions.html

( misschien kan het ook in een apart topic over kachels, branders etc. Is dat er al?) @Ray
Ergens in mijn loods staat er ook nog zo een.

Het draaimechanisme van de lont zal waarschijnlijk vastzitten.
In de petroleum leggen en inspuiten met WD40 de draaipunten.
Hopen dat het gangbaar wordt.
Nieuwe lont is nogal prijzig ronde de 25 euro in NL.
Bij Milesstair ook wel eens besteld iets van 60 euro, moest 20 euro bij betalen aan de koerier, iets van de douane en lag maanden op de plank bij de douane in Amsterdam. En alle verpakkingen losgetrokken:mad:
Weet nog zoiets te koop zoals op voorbeeld foto, als je wilt kan ik wel vragen naar de prijs.

Ik had geen problemen met bestellen bij milesstair.com Pit die hier 22,50 zonder verzending kostte, kwam voor $12,50 hier op de mat.

Bij bestelling boven de 22 euro (oid) van buiten de EU kun je voor extra kosten komen te staan. Het is dus slim om eventuele grotere bestellingen in meerdere pakketjes te laten versturen.

Rommelmarkten en marktplaats in de gaten houden.
Petroleum lampen, kachel etc. moet je overigen nooit vol laten staan in opslag. Metalen onderdelen en pit rotten dan aan elkaar vast.

Het draaimechanisme van de lont zal waarschijnlijk vastzitten.
In de petroleum leggen en inspuiten met WD40 de draaipunten.
Hopen dat het gangbaar wordt.
Nieuwe lont is nogal prijzig ronde de 25 euro in NL.
Bij Milesstair ook wel eens besteld iets van 60 euro, moest 20 euro bij betalen aan de koerier, iets van de douane en lag maanden op de plank bij de douane in Amsterdam. En alle verpakkingen losgetrokken:mad:
Weet nog zoiets te koop zoals op voorbeeld foto, als je wilt kan ik wel vragen naar de prijs.

klopt zit muurvast, durf het niet aan om nog meer kracht er op te gaan zetten.
wd 40 was ook mijn gedachten.

ik zal goed nagaan wat het gaat kosten voor die lonten etc.
mica glaasje heb ik ook nodig, helaas zwart geschildert.

eerst eens goed schoonmaken en nazien of het de moeite nog is.
voorlopig erg druk dus nog geen tijd voor dit projectje, misschien iets voor in de wintermaanden.

Rommelmarkten en marktplaats in de gaten houden.
Petroleum lampen, kachel etc. moet je overigen nooit vol laten staan in opslag. Metalen onderdelen en pit rotten dan aan elkaar vast.

tank is van binnen flink roestig, net zoals bepaalde overige onderdelen.
de tank zat halfvol met iets vloeibaars, branden doet het niet ( water dan misschien).

Op markten zie ik ze vaak genoeg staan en in nette staat .
Vraagprijsjes van 10 tot 20 en met lont .
Ik twijfel nog steeds .
Ik heb ze derhalve vaak goed bekeken om staat te beoordelen .
Ik zou in dat ding dat je gevangen hebt niet teveel tijd verprutsen .
Koop een nette .

Op markten zie ik ze vaak genoeg staan en in nette staat .
Vraagprijsjes van 10 tot 20 en met lont .
Ik twijfel nog steeds .
Ik heb ze derhalve vaak goed bekeken om staat te beoordelen .
Ik zou in dat ding dat je gevangen hebt niet teveel tijd verprutsen .
Koop een nette .

ja zou kunnen, ik vind het juist wel leuk als ik het aan de praat krijg.
kacheltje met een verhaal.
het is uiteindelijk voor in de schuur, dat het werkt is het belangrijkste, hoe het eruit ziet maakt niet zoveel uit voor mij.

Frans zegt het al, koop een nette. Maar leer hoe die uit elkaar moet en check dat bij aankoop.
Check met zaklampje tank binnenzijde, draai pit op/neer, draai brander er af , kortom kijk of alles werkt. Veel van die dingen zijn als plantentafel gebruikt en dientengevolge verrot.

klopt zit muurvast, durf het niet aan om nog meer kracht er op te gaan zetten.
wd 40 was ook mijn gedachten.

ik zal goed nagaan wat het gaat kosten voor die lonten etc.
mica glaasje heb ik ook nodig, helaas zwart geschildert.

eerst eens goed schoonmaken en nazien of het de moeite nog is.
voorlopig erg druk dus nog geen tijd voor dit projectje, misschien iets voor in de wintermaanden.

Ben het eens met de andere posters hier dat je niet te veel tijd en geld moet stoppen in een overleden kacheltje. Zo'n pit vervangen is standaard, maar ook een mica glaasje kopen.....

Vaste, vergomde petroleum (pit in 't draaimechaniek) krijg je meestal makkelijk los met heet water. Hangt er een beetje van af hoever de roest heeft toegeslagen, roest zet uit en daardoor kan de boel ook goed vast gaan zitten.

Kijk eens op de site olielampen.nl hebben aladin onderdelen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One max met Tapatalk

Laatst bewerkt door een moderator:
P1070333.JPG P1070333 - kopie.JPG Bekijk bijlage 7572 P1070334 - kopie.JPG Ha deze heb ik speciaal voor onze @petroman @petroman op de gevoelige plaat gezet.
De achtergrond is geheel weg gehaald op het keteltje beter uit te laten komen.

Dit is plaatje één en twee,,, er komt er nog één die moet ik nog bijwerken.
P1070335 - kopie.JPG

He JJ,
Mooi shilderwerk, bedankt.:wave:
Lijkt op Hinderloper schilderwerk maar is het niet , toch ?

Ene je handtekkening werkt bijna :)

Terug
Bovenaan