F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
IK heb pasgeleden een Nieuwe Parka Natweer Bilaminaat jas gekocht .
Wat mij meteen opviel was dat ie heel anders aanvoelde .
Oke hij is helemaal nieuw dan kan je dat verwachten .
Maar toch
Ik heb bij beide jassen de Labels gechecked en zag al meteen het verschil .
De Wahler 2002 ( NSN 8405-17-109-2738 )Parka heeft als Omschrijving op Label een PTFE ( Gore Tex Layer )vermelding
DE Seyntex uit 2007 ( NSN 8405-17-109-2736 ) heeft daarvoor in plaats een PU ( Polyurethaan ) vermelding .
Conclusie , de eerdere series hadden dus een echte Gore Tex Layer tussen de voering en de Bilaminaat ( Gore Tex achtige buitenste Camostof ) . Deze jassen hebben zodoende een echte ademende werking .
Maar laatst Genoemde Seyntex met Pu kan niet ademen . Dat is een Coating
Tenminste zo zie ik het .
Jas 1 Wahler 2002
BILAMINAAT ( DE Camo buitenstof ) is een Goretex achtige stof .
PES/ KAT is Polyester / Katoen
PTFE is Goretex Layer
PA is Polyamide Nylon
Jas 2 Seyntex 2007
Bilaminaat
PES / Kat
PU is Layer met Polyurethaan Coating
PA is weer de Polyamide Nylon voering .
Zie labels en verschil van binnenzijde jassen . Vooral de onderste rand van Seyntex jas ( Foto 5 ) is heel anders en is een gedeelte van de Layer . DE PU layer .
Mochten er dus mensen zijn die zoiets in de toekomst willen aankopen dan LET OP aub .
Even een link met interessante inhoud betreffende PU coating /
Layers enz Zojuist gevonden , PU is niet zomaar PU http://www.zeilersforum.nl/index.php/forum-125/kleding-en-toebehoren/500385-waterkolom-voor-pak
Wat mij meteen opviel was dat ie heel anders aanvoelde .
Oke hij is helemaal nieuw dan kan je dat verwachten .
Maar toch
Ik heb bij beide jassen de Labels gechecked en zag al meteen het verschil .
De Wahler 2002 ( NSN 8405-17-109-2738 )Parka heeft als Omschrijving op Label een PTFE ( Gore Tex Layer )vermelding
DE Seyntex uit 2007 ( NSN 8405-17-109-2736 ) heeft daarvoor in plaats een PU ( Polyurethaan ) vermelding .
Conclusie , de eerdere series hadden dus een echte Gore Tex Layer tussen de voering en de Bilaminaat ( Gore Tex achtige buitenste Camostof ) . Deze jassen hebben zodoende een echte ademende werking .
Maar laatst Genoemde Seyntex met Pu kan niet ademen . Dat is een Coating
Tenminste zo zie ik het .
Jas 1 Wahler 2002
BILAMINAAT ( DE Camo buitenstof ) is een Goretex achtige stof .
PES/ KAT is Polyester / Katoen
PTFE is Goretex Layer
PA is Polyamide Nylon
Jas 2 Seyntex 2007
Bilaminaat
PES / Kat
PU is Layer met Polyurethaan Coating
PA is weer de Polyamide Nylon voering .
Zie labels en verschil van binnenzijde jassen . Vooral de onderste rand van Seyntex jas ( Foto 5 ) is heel anders en is een gedeelte van de Layer . DE PU layer .
Mochten er dus mensen zijn die zoiets in de toekomst willen aankopen dan LET OP aub .
Even een link met interessante inhoud betreffende PU coating /
Layers enz Zojuist gevonden , PU is niet zomaar PU http://www.zeilersforum.nl/index.php/forum-125/kleding-en-toebehoren/500385-waterkolom-voor-pak