• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bolognese ballen traybake

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
https://miljuschka.nl/bolognese-ballen-traybake/

bolognese ballen.jpg

Vandaag even tijd genomen om Bolognese ballen traybake te maken. Het originele recept heb ik wat aangepast. Ik heb er zoete aardappel blokjes , paprika stukjes en courgette aan toegevoegd. Het gehakt kruid ik met Italiaanse kruiden. De uniekaas Traybake is hier niet te koop dus die heb ik vervangen door geraspte jong belegen kaas. Het recept is voldoende voor 2 personen, ik maak altijd wat extra voor de visite en verdubbel alles in het recept.

Het leuke aan dit recept is dat je het helemaal naar je eigen smaak kunt aanpassen. Zo heb ik er ook wel eens paddenstoelen en broccoliroosjes aan toegevoegd. Maar ook verse sperzieboontjes gaan hier goed bij. Het gehakt heb ik een keer vervangen door saucijzen. Heerlijk! Je kunt zoveel variëren als je zelf wilt. Ideaal ook om restjes die je over hebt er doorheen te doen.

Ingrediënten

1 of 2 paprika's
500 gr mager rundergehakt gekruid met Italiaanse gehaktkruiden
1 ei
1/2 kopje paneermeel
200 gram aardappelen, in blokjes + 200 gram zoete aardappel in blokjes
400 gram pasata
1 teentje knoflook, uitgeperst
1 tl gedroogde oregano
1/2 tl suiker
160 g geraspte jong belegen kaas
Verse basilicum
Snuf peper
Snuf zout

Verwarm de oven voor op 200 °C en zorg voor een bakplaat met opstaande rand.
In een kom combineer je het gehakt, ei, paneermeel, en gehaktkruiden. Vorm hiervan kleine gehaktballen en leg ze op de bakplaat.
Meng de aardappelblokjes en de zoete aardappelblokjes met olijfolie, zout en peper. Leg ze rondom de gehaktballen op de bakplaat.
Snijd de paprika in reepjes en de courgette in stukjes en leg ze op de bakplaat.
Bak de traybake in de voorverwarmde oven gedurende ongeveer 20 minuten, tot de gehaktballen gaar zijn, de aardappelen goudbruin en knapperig zijn.
Giet de passata in een kom en voeg toe: knoflook, oregano, suiker, peper en zout. Giet bij de gehaktballen en aardappelen.
Bestrooi het geheel met Uniekaas Traybake Italiaans en laat nog 5 minuten bakken.
Haal de traybake uit de oven en laat het kort afkoelen voordat je het serveert.

bolognese ballen 2.jpg

Foto's zijn niet best gelukt waardoor het er niet zo lekker uitziet als in werkelijkheid.

bolognese ballen 3.jpg
 
Terug
Bovenaan