Harry Nack
Last (wo)man standing
Na wat zoeken op de huidige actieradius van de E-scooters kwam ik de Scooters van Scutum, eens Spaans bedrijf tegen.
Eigenlijk via een artikel van een gemeente die een E-scooter zocht met wat grotere actieradius. Deze gemeente vond de scooter fabrikant in Spanje, met een actieradius van 180km. Tegenwoordig zelfs 240km.
Interessant dus als BOV.
Er zijn eigenlijk 2 versies, de zgn 50cc en 125cc versie, waarmee je gewoon in Spanje met het B rijbewijs mag rijden.
Daarnaast zijn er 3 varianten, de eenpersoons, tweepersoons en een driewieler voor cargo. Deze laatste lijkt me wel interessant als BOV.
De lader is geïntegreerd en je hebt 600 watt nodig om goed te kunnen laden. Dat kan zelfs dus met een fluister generator.
Deze versie wordt ook veel aangeschaft door ambulances, politie, gemeente en brandweer. De adviesprijzen beginnen net boven de 5000€ en lopen op tot 6700€ bij het grootste accupack.
Eigenlijk via een artikel van een gemeente die een E-scooter zocht met wat grotere actieradius. Deze gemeente vond de scooter fabrikant in Spanje, met een actieradius van 180km. Tegenwoordig zelfs 240km.
Interessant dus als BOV.
Er zijn eigenlijk 2 versies, de zgn 50cc en 125cc versie, waarmee je gewoon in Spanje met het B rijbewijs mag rijden.
Daarnaast zijn er 3 varianten, de eenpersoons, tweepersoons en een driewieler voor cargo. Deze laatste lijkt me wel interessant als BOV.
De lader is geïntegreerd en je hebt 600 watt nodig om goed te kunnen laden. Dat kan zelfs dus met een fluister generator.
Deze versie wordt ook veel aangeschaft door ambulances, politie, gemeente en brandweer. De adviesprijzen beginnen net boven de 5000€ en lopen op tot 6700€ bij het grootste accupack.