P
paulverheijden
Gast
Ik heb een aantal brandgel blikjes (Merk Hendi; Chafing Dish Fuel 200gr - Ethanol den., biodegradable) liggen en die lijken me best fijn om te gebruiken om mee te koken. Ze branden zo'n 6 uur. Ik kan ook makkelijk flessen met navulling kopen. Het is dus geen vloeistof zoals bij een spiritusbrander, maar gel. Nu zie ik echter overal een kookstandaard voor navulbare Tangia branders, die er op lijken, maar die hebben een andere maat als deze standaard horeca rechaud branders. Deze zijn 8,5 in diameter en 5,5 cm hoog en volgens mij zijn de Trangia of de Chinese Aliexpress versie ervan maar 7,6 x 4,5 cm. Ik denk dat mijn blikjes dus niet in die kookstandaard zullen passen. De blikjes zelf gedeeltelijk ingraven voor stabiliteit en drie hogere boomstammetjes in driehoek formatie erom heen leggen en daar dan de pan op zou natuurlijk ook kunnen maar als ik een makkelijk opvouwbaar kookstandaardje kan vinden ergens zou dat ideaal zijn qua gemak en veiligheid.
Mijn vraag: heeft iemand ervaring of een idee hoe ik deze blikjes veilig kan gebruiken?
Mijn vraag: heeft iemand ervaring of een idee hoe ik deze blikjes veilig kan gebruiken?