@Ray
Brood bakken is inderdaad iets wat ik in gedachten heb, maar voor korte tijd zou het wel prettig zijn om iets voorhanden te hebben wat je zo kan pakken.
Brood inmaken? Daar zou ik nou echt nooit aan hebben gedacht, heeft iemand op het forum daar ervaring mee?
Mocht je het brood in blik ooit nog tegenkomen, hoor ik het graag!
Kliekjes als ontbijt zou inderdaad geen ramp zijn tijdens een SHTF.
@Stuudje
Leuk dat je lange tijd uit je voorraad hebt gegeten om te onderzoeken wat je mistte, interessant! Dat je die bite mistte kan ik me goed voorstellen. Hou zelf echt van m'n boterham vandaar ook dit topic.
Voor het recept van de lijnzaadpitcrackers houd ik me aanbevolen. En die hartkeks, hebben die een goede houdbaarheidsdatum? Die zijn relatief goedkoop te bestellen.
Wat betreft duur beleg haal je wel een punt aan, denk ook dat ik dat redelijk beperkt zal inslaan. Daarentegen is een broodje bij de soep altijd een welkome aanvulling.
@johan2
Dat vloeibare ben ik niet echt van, maar qua voedingswaarde is het een goede vervanger.
@Dreutel
Ik ken ze, heb er zelfs enkele weken op geleefd, onvoorstelbaar als ik daar aan terugdenk. Maar echt een voedingswaarde hebben ze niet dus zie deze niet als een oplossing. Tevens is de houdbaarheid beperkt.
@Tanfana
Het is inderdaad een idee, zou ik granen ook kunnen malen met een koffiemolen?
Ook ga ik morgen proberen brood te bakken met tarwebloem tht 2012, de resultaten zal ik delen op het forum.
Boter maken uit melk is inderdaad mogelijk en makkelijk, helemaal als je daarvoor alleen maar een "rondje" hoeft te fietsen. Echter zou ik niet weten waar ik tijdens een SHTF deze verse melk vandaan moet halen.
Het hoeft ook niet boter boter te zijn, margarine ben ik net zo blij mee, en geloof dat dit uit olie wordt gemaakt? Ik zal het eens opzoeken.
Edit:
Opgezocht, er is toch melk, maar ook ei voor nodig.. verder is er ijs nodig voor het maken van. Tijdens een SHTF lijkt me dat niet een haalbaar idee.