• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Camp Oven op gas

D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals u heeft gehoord in een ander topic over Campingaz ben ik me aan het voorbereiden op koken onderweg, laten we het maar even visvakanties noemen.
Dus ik ga er niet vanuit dat de er een volledige stop op brandstof komt om op reis te gaan of onderweg brandstof te kopen. Dus dat de infrastructuur in tact blijft.

Dan zit men dus met je 1 pits brandertje om te koken onderweg en kun je water koken om je soepje te eten.
Of een duur kant en klaar noodrantsoen in kokend water op te lossen.
Dat kan een brander op gas zijn of op hout en ander brandbaar materiaal.
Maar de woodgas stoves kunnen alleen branden op hout denneappels e.d. dus alleen als dat materiaal voorhanden is en dus niet op een parkeerplaats of camping.
Het kan ook verboden zijn, dus als je een mooie stek hebt gevonden en de boswachter ziet open vuur heb je een probleem.

Dan zit je nog met voeding, wat is er mooier dan verse ingrediënten te kopen en te bereiden op een kleine oven of gril. Wel zo gezond vooral als je maanden ergens verblijft.

Welnu we worden op onze wenken bediend, want er is een mooi aanbod van gaskook pitten en ovens.
Deze zijn geschikt voor flessengas (zal later de prijsverschillen uitleggen) maar we hebben nodig een campingaz 907 gasfles of een kleine eurogasfles met gasdrukregelaar en slang (universeel).

De kookbrander met gril die ik erg goed vind en misschien wel ga aanschaffen is deze.
De Campingaz 400 SG. (2 pits en Gril).

Hier voor 85 euro te koop.
https://www.obelink.nl/campingaz-40...EfPphqWckL9wqrKkVYvSAvkC9wJmoFGnPwaAsOP8P8HAQ

En als je reist met een groter voertuig of trailer is dit een erg mooie camp stove en goed om maandenlang gezond te koken en te bakken in je oven. Wat je vangt of kunt kopen.

Hier een mooie recentie, wat zomaar kan als je ergens in den vreemde verblijft.
http://www.ukmatchangler.com/carp/articles/tackle/campingaz/oven.php

Ik kan nu geen woord engels lezen maar getallen zijn het zelfde. Klopt dat, dat die met het oventje 250 pond kost.

@Tom , lijkt wel een verkooppraatje.
Werk je in de (camping)gas bussiness ?

Ik heb een hele oude, mijn ouders kampeerden er al mee, campingas, dubbele kookplaat. Niets fancy aan, werkt altijd.
Verder nog zo'n blauw ding voor prikblikje met "kraaie poot" brander. Van die opklapbare pannensteunen.

Niets mis mee, dus waarom gaaan voor nieuw en fancy ?

Laatst bewerkt door een moderator:
@petroman

Nee geen camping bussiness, werk jij in de druklampen bussiness?
Zelf heb ik een hekel aan kamperen, erg nare ervaringen met dronken Denen en andere irritante kampeerders zoals Fransen en Oostblokkers op doorreis. Gaan om 4 uur in de ochtend opbreken of komen juist aan met hun schreeuwstemmen. Zal maar niet zeggen wat ik dan van plan was:eek:

Ik schaf dit alleen aan voor mijn reizen voor visvakanties e.d.

Maar de tijd is wel moderner geworden de oude 2 pits branders zijn vaak niet zo efficiënt en erg windgevoelig, vandaar dat men de 4oo serie heeft ontwikkeld erg goed en werken nog goed ook met wind.
Zie de filmpjes eens op het begintopic.
En niet iedereen heeft nog die ouwe meuk, alleen mensen van onze leeftijd.
Dus vandaar dat men nieuwe producten heeft ontwikkeld.

Kijk eens naar wat de voordelen kunnen zijn van een verblijf op een buitenlandse locatie waar je je eigen verse maaltijden kunt bereiden en dat is wel vele malen beter dan wat je op een 1 pits brandertje kunt koken.
Heb ik ook wel branders voor prikblikjes en CV cartridges ben van alle markten thuis.
Maar zal later iets posten over gas blikken en gasflessen en prijzen voor en nadelen e.d.

Maar lees nog eens de link die al vermeld is over de voordelen van de Camp Stove Oven, mag ook wel van een ander merk zijn hoor, bijvoorbeeld Coleman maar die is weer eigenaar van Campingaz Benlux.

Maar hier nog eens mooi verwoord de voordelen op een verre (vis)vakantie van een campstove-oven.
http://www.ukmatchangler.com/carp/articles/tackle/campingaz/oven.php

Al dat spul is duur ;) CampingGaZ de merknaam :(
Volgens mij is alles aan de prijs omtrent Kamperen en Camping en gerelateerd .

Maar dat vertrouwen ouwe lullen niet, want het komt uit China. :lol:

Nu ja, zo'n beetje alles waar een batterij/accu in zit komt nagenoeg uit China/Azië (incl de merk batterij), idem waar een cpu in zit, je auto rijdt op elektronica uit Azië, maar als er maar een merkje op zit wat niet uit Azië komt, is het ok. :fluit:

Let wel, ze maken er ook veel meuk, herkenbaar omdat het niet drie keer zo goedkoop is als hier, maar tien keer zo goedkoop. Alleen al de marge van de retailer is een factor 2,2 op de inkoop prijs, geen idee wat een importeur er op pakt maar je snapt dat het aantikt, want vaak zitten er meer schakels in de lijn. Ontwerp bv in VS, productie in China, terug verscheept naar de VS, die distribueert het naar de diverse landen, die naar retailers of zelfs eerst nog via een andere groothandel. Sony deed het al met audio en video apparatuur in de jaren 80 van de vorige eeuw, die ontwierpen alleen maar spul. Een Nitecore zaklamp die hier bv. 100 euro kost, heeft slechts een tientje gekost om te maken in Azië. Niet vreemd dat je die rechtstreeks bij de Chinees kunt kopen voor 3 tientjes. Garantie halen is alleen een bitch want de verzendkosten terug zijn mega, dus persoonlijk haal ik er alleen relatief goedkope spullen of spul wat je zelf kunt repareren.

Nadat de productie van bv (om het bij de lampen te houden) een ultra bright wit ledje niet meer nodig is voor de sjieke merken, draait de band vrolijk nog jaren door voor goedkope lampjes. Geen ontwikkelingskosten, geen grote investeringen in productie machines, dus tja, die lampjes koop je voor een paar euro. Copyright kennen ze niet daar.

Terug
Bovenaan