• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De Col Muts / Muts das

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel mensen kennen het geeneens deze zeer warme 100% wollen Muts Das .
Natuurlijk zijn er nog andere benamingen haha .
Deze zijn vooral bekend en gerelateerd aan de opleiding Binnen het KCT .
Het ontwerp is in WO II al ontstaan en gedragen door vele special Forces .
Maar ook door andere legereenheden .
Het ding is zeer practisch . Het is een dubbele wollen sjaal die aan de uiteinden aan elkaar gezet is .
In elkaar gerold krijg je dus een ware zeer warme muts !!! En met Warm bedoel ik Warm .
Ik kwam op het idee dit te plaatsen omdat ik zeer recent van een Oud Commando uit de Familie twee van deze dingen gekregen heb ( Zelfde Man die mij toen overhaalde de Opleiding te gaan doen , maar zover mocht het niet komen ;) ) .
Herhaaldelijk zie ik weer vermeldingen van " Muts op " in slaapzak Haha , het Waterkoude weer komt er weer aan .
Ik heb deze mutsen / Sjaals destijds ook wel eens gedragen , maar mijn hele PSU is :oops: .
Ik was dus best blij dat ik deze dingen kreeg .
1 is uit 1963 en de ander uit 1967 . De 63 is in nieuwstaat :confused: En de 67 heeft vele zware dagen beleefd :eek: .

Beste mensen / Hangmatslapers / Tentjeslapers / Tarpslapers / Buitenslapers !! Dit is een echte goedkope aanrader . En zeer degelijk gemaakt en slijtvast .

NEE GEEN KOOKWAS :)

20171002_134427.jpg 20171002_134432.jpg 20171002_134343.jpg 20171002_134333.jpg 20171002_134457.jpg

Edit !!!

IK heb deze dingen dus niet te koop ! Het is gewoon een Attentie dat deze dingen warm zitten en een dubbele functie kunnen hebben . En Kwaliteit . DE Namaak / Nieuw gemaakt dingen zou ik laten liggen .

Ik zie wel regelmatig deze voorbijkomen bij legerkleding. Dat lijkt me niet dezelfde toch?

35914491.jpg

Ik zie wel regelmatig deze voorbijkomen bij legerkleding. Dat lijkt me niet dezelfde toch?

35914491.jpg

Nee die zijn totaal anders en het is een verschil van Dag en Nacht . Irritante ding vind ik het .
Maar ze houden wel warm onder de Jas op rug / Borst en hals . De 1 is er blij mee en de ander vervloekt ze Haha .

Besef aub wel dat er al langere tijd Imitaties zijn van deze dingen . Die halen bij lange na de Kwaliteit niet !!!!!

Nee die zijn totaal anders en het is een verschil van Dag en Nacht . Irritante ding vind ik het .
Maar ze houden wel warm onder de Jas op rug / Borst en hals . De 1 is er blij mee en de ander vervloekt ze Haha .

ik heb dr 2, en ik behoor tot de eerste groep. :) ben dr heel blij mee

Alles wat hier tot nu toe is opgenoemd heb ik in mijn garderobe. De kol met borst en rug stuk draag ik het meest. De shaals die kunnen omgebouwd worden tot mus draag ik minder ik hou nog steeds van mijn pet.
Ik heb ook wel nep spul liggen.

Ik draag zulke cols al jaren, de eerste was nog gesponsord door de baas van dat groene spul en na zo'n 10 jaar tot de draad versleten. Daarna heb ik er nog 2 gekocht bij de dump voor een euro of 4. Deze zijn niet groen maar kaki.
Ik draag ze als das of als col. Tegenwoordig heb ik een buff, net iets meer mogelijkheden en met zachtere materialen zoals flees.

Ik draag zulke cols al jaren, de eerste was nog gesponsord door de baas van dat groene spul en na zo'n 10 jaar tot de draad versleten. Daarna heb ik er nog 2 gekocht bij de dump voor een euro of 4. Deze zijn niet groen maar kaki.
Ik draag ze als das of als col. Tegenwoordig heb ik een buff, net iets meer mogelijkheden en met zachtere materialen zoals flees.

Ik ga er vanuit dat je het hebt over het type dat @Stuudje toonde in haar reactie ?
Waar ik mee begon kun je niet als Col dragen namelijk .
Wel als muts of soort sjaal/ col .

Vandaag heb ik toch de moeite genomen om even een Das - Muts op pikken voor een Forum lid . Dit omdat ik bang was dat ie weer de verkoop inging pfff .
Helaas kon mijn vrouw niet mee rijden en moest ik tegen een forse wind in fietsen .
Kleine wielen en met klote tandwiel verhouding .
22 Km totaal .
Gelukkig lag die mooie muts er nog en kon ik 50 % afdingen haha .
Mijn vrouw verklaarde mij voor gek dat ik met die harde wind en voor een Muts die trip ondernam .
Maar ik heb de muts en ik ben weer lekker wat ADHD energie kwijt.
Net andere woorden " ik heb er geen moeite mee " .
Van die kol sjaals die lagen er genoeg . 5 euro voor die dingen . Helaas vond ik dat te duur !

Al bij al Ik ben dus " GESLAAGD " Vandaag :)

Terug
Bovenaan