• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De Thermoskan .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft een Thermoskan een echte meerwaarde als zijnde een uitrustingsstuk .
Een onderdeel van de samenstelling van je BOB of gewoon in en om het huis .
Ik hou er 100% rekening mee dat ik mij moet gaan verplaatsen en daar aan gerelateerd koop ik deze dingen .
Nee , rommel laat ik staan . Het zijn er inmiddels 3 geworden en dat is dan ook hen maximale aantal .
Kopen zal ik ze nog wel maar dan gaat de een plaats maken voor de ander .
Tot nu toe zijn alle kannen positief beoordeeld . Heet blijft heet en dat maximaal 20 uur .
Wel doe ik de kan eerst vol met echt heet water en laat dit een tijdje staan en dan komt de uiteindelijke vloeistof er pas in ( En dat werkt ) . Natuurlijk hoef je dat heet water niet weg te gooien en kun je ook weer even verwarmen tot kookpunt en het dan benutten voor het uiteindelijke doel ( Koffie / Thee / enz )
De twee Defensie Thermoskannen die ik heb daar ben ik 100% tevreden over .
Wel laat ik hierbij het gewicht niet meetellen want dat is altijd teveel .
Ik vind Thermoskannen ondanks dat gewicht toch wel wat voordelen hebben .
Vuur is niet altijd bij de hand en als je dat dan al hebt dan kun je mooi even een Thermoskan vullen met lekker heet water . Dit is vooral belangrijk tijdens de wat koudere periodes . Een warm drankje daar knap je vaak van op .
In mijn rugzak heb ik er altijd 1 zitten . De Groene uitvoering van defensie . De RVS heb ik in de keukenkast staan , en wordt gebruikt wanneer we met twee man gaan .
Gisteren heb ik er een derde bijgekocht . Gekocht omdat ik het model wel geinig vond .
Fles vermelde " The Aladdin Challenger " .
Dop is onderverdeeld in twee mokken , 1 Thermo ( Dubbelwandig ) en 1 plastic .
In de bodem bevind zich een schroefdop die je verwijderen kunt . Van deze dop kun je ook weer een deksel vanaf schroeven en dan krijg je een gedeelte voor eventueel Melk en suiker / koffie / Thee .

Waren ze maar niet zo zwaar ;);) Dan had ik er nog een paar :lol:

De Groene Defensie kan weegt 869 gram , de RVS 617 Gram en de Alladin 814 Gram

14652042585791754947532.jpg1465204495083-738205465.jpg14652049642031938946911.jpgmatkatermos-challanger-1l-aladdin.jpg

Nog een doel voor een thermoskan is het koel opslaan van medicijnen, bijvoorbeeld voor diabetici, maar verder gewoon voor elk medicijn wel. Tegelijkertijd is de medicatie goed verpakt, tegen breekschade enzo.

Nog een doel voor een thermoskan is het koel opslaan van medicijnen, bijvoorbeeld voor diabetici, maar verder gewoon voor elk medicijn wel. Tegelijkertijd is de medicatie goed verpakt, tegen breekschade enzo.

Vanuit die hoek had ik het nog niet bekeken ;)
Helaas ook hier bij ons een aandachtspunt .
Alhoewel we maar 1 medicijn hebben dat echt in de koeling moet .

We hebben er enkele, een rvs als die in het eerste plaatje in het midden. Is redelijk. De huis tuin en keuken thermoskan met glas is een stuk beter. En ook nog een 2 liter Airpot Maar te breekbaar om mee te nemen.

We hebben er enkele, een rvs als die in het eerste plaatje in het midden. Is redelijk. De huis tuin en keuken thermoskan met glas is een stuk beter. En ook nog een 2 liter Airpot Maar te breekbaar om mee te nemen.

Ik merk totaal geen verschil met de andere ;) Die Rvs uitvoering is het oudere type uit de jaren 90 .
Ik stond zelfs versteld van de hitte na zoveel uren .:eek:

:) nou de gewone thermoskan die we thuis gebruiken, die is zelfs de volgende dag nog heet! En dat een of ander Blokker ding uit de vorige eeuw. De gewone rvs is prima de eerste 4 tot 5 uur, daarna is mijn koffie niet heet meer :(

Misschien wel een leuk idee om een temperatuur test te doen als je een thermometer hebt?

:) nou de gewone thermoskan die we thuis gebruiken, die is zelfs de volgende dag nog heet! En dat een of ander Blokker ding uit de vorige eeuw. De gewone rvs is prima de eerste 4 tot 5 uur, daarna is mijn koffie niet heet meer :(

Misschien wel een leuk idee om een temperatuur test te doen als je een thermometer hebt?

Die RVS van jullie is dus niet het oude type van Defensie ;)

Vanuit die hoek had ik het nog niet bekeken ;)
Helaas ook hier bij ons een aandachtspunt .
Alhoewel we maar 1 medicijn hebben dat echt in de koeling moet .

Kijk ook eens naar deze revolutionaire koeling die insuline veilig houdt voor minstens 45 uur, een koeling zonder stroom, voor medicatie zoals insuline en allergiepennen. Zoals ze zelf schrijven, ook erg handig in de auto (waar het snel heel heet kan worden)
https://www.dantuma.com/diabeteszorg/producten/frio-koeltas

:) Misschien wel een leuk idee om een temperatuur test te doen als je een thermometer hebt?
Altijd een goed idee!

Test1

Test2

Nee, een ding uit de aanbiedingenbak van de appie :) hij lijkt er wel op, maar duidelijk niet hetzelfde :) note to self: defensie ding kopen ;)

Ik heb ook een hele goedkope RVS thermosfles van 0.5 liter en dat ding zuigt. Doe je er kokend water in dan is het binnen een uur op een temperatuur dat je het water kunt drinken, en na zon twee uur is het eigenlijk al niet meer heet genoeg voor een lekkere kop thee of koffie. Wordt ook veel te warm aan de buitenzijde dus verliest veel te snel warmte. Weet niet meer waar ik die gekocht heb, zal 10 jaar geleden zijn.

Die kleine deelbare lijken mij ook wel handig... nog nooit ergens te koop zien staan

Volgens mij zijn ze te koop of te koop geweest bij oa Militaria4you .
Ook bij andere dumps zijn ze te koop of te koop geweest .
Marktplaat zie je ze ook geregeld onder zoekterm Gamel .
Ik heb ze bewust nooit gekocht omdat ik het onhandige lompe dingen vind .
Maar als je er mogelijkheden in ziet dan zijn ze ideaal voor voedsel transport of opslag .

http://www.com-anders.nl/Dump/product_3427/

Ik heb ook een hele goedkope RVS thermosfles van 0.5 liter en dat ding zuigt. Doe je er kokend water in dan is het binnen een uur op een temperatuur dat je het water kunt drinken, en na zon twee uur is het eigenlijk al niet meer heet genoeg voor een lekkere kop thee of koffie. Wordt ook veel te warm aan de buitenzijde dus verliest veel te snel warmte. Weet niet meer waar ik die gekocht heb, zal 10 jaar geleden zijn.
Grote opening en klik of flipdop? Dop is de zwakke plek van thermoskannen, ze verliezen de meeste warmte bij de dop. Leuk om met een warmtekijker te bekijken

Dat schuimspaan en die pollepelzit er bij mij niet in. Effen controleren of er in kunnen.

Klikdop noem je dat denk ik. Over de dop zit nog een beker, dus denk dat het toch vooral de wand is die de hitte gemakkelijk afstaat.

DSC_0035.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat schuimspaan en die pollepelzit er bij mij niet in. Effen controleren of er in kunnen.

Je hebt hetzelfde type , dus moet er in kunnen ;)

• Leuk
Waarderingen: Flos
Terug
Bovenaan