• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

DIETZ Mars 78 Messing Uitvoering .

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals eerder vermeld in het , Wat heb je gekocht vandaag Topic ( Zie Link ) , heb ik een DIETZ lamp gekregen .
Echter was het geen DIETZ 76 en niet Ongebruikt en niet Gratis haha en PFFF .


https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/wat-heb-jij-gekocht-vandaag.1748/page-61#post-72428

Het bleek dus een hele nette en bijna perfecte DIETZ Mars 78 in koper uitvoering .
Geheel van koper dus .

Ik moest er 25 Euro voor betalen . Mijn Vrouw was erbij en had een betere dag en humeur .
Dus ik ben een toch wel zeldzame DIETZ 78 rijker .
@petroman ik had het dus mis en het opscheppen .... sorry daarvoor :fluit:

Lampje behoud ik voor in de Tent .
Beetje Nostalgie en het roest niet !

20180122_151325.jpg 20180122_151259.jpg 20180122_151316.jpg 20180122_151332.jpg 20180122_151304.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste foto's .

@petroman weet jij meer van die " Mars " serie ?? . Ook kan ik bijna niets vinden omtrent dit Mars 78 type in Koperen uitvoering :(

Edit ;

Ook heb ik voor de zekerheid een magneetje meegenomen toen ik vernam dat er een vergoeding tegenover stond ;)

20180122_151350.jpg 20180122_151355.jpg 20180122_151407.jpg 20180122_151419.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een 76 type ( Standaard uitvoering ) en de 78 langs elkaar .
Sommige onderdelen net iets groter , Oa de Tank .

1516638618023399513967.jpg
 
En was de koperen lamp magnetisch?

Nope , mooi van Koper . Magneetje plakte niet en het Ruikt ook naar Messing .
Je hebt deze Lampen in zoveel uitvoeringen Pfff . Zelfs met Koper look en Brons Look en en en .
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Is er ook een verschil van tank inhoud tussen de ferometalen in de koperen van het zelfde type. Of is er enkel een onderscheid tussen de verschillende types
 
Mooie messing lamp, @frans81
Ik zou hem niet gebruiken. Het is mooi omdat er blanke lak zit op blank messing.
Ga je het gebruiken dan verkleurt de boel. Zonde.
Je hebt toch genoeg feuerhandjes voor in je tent ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie messing lamp, @frans81
Ik zou hem niet gebruiken. Het is mooi omdat er blanke lak zit op blank messing.
Ga je het gebruiken dan verkleurt de boel. Zonde.
Je hebt toch genoeg feuerhandjes voor in je tent ?

Dat ding is al ( Lijkt ) gepoetst ! Die mensen hielden van Bling Bling .
Ik gebruik zulke dingen niet als verzamelobject of voor de Sier .
Het is dus echt voor gebruik of voor de Ruil .
 
Is er ook een verschil van tank inhoud tussen de ferometalen in de koperen van het zelfde type. Of is er enkel een onderscheid tussen de verschillende types

Nee Tankinhoud is hetzelfde . De Messing uitvoering kost alleen heel veel extra Pfff .
Dus Tankinhoud van 1 Dietz 78 in Metalen uitvoering in een kleurtje , is net zoveel .
 
Tja, aangezien de Jupiter een soort van vat aan de onderkant heeft... :) Jupiter is nu eenmaal wat groter dan Mars...

Kun je nagaan hoe kortzichtig ik ben als ik te goed aan het zoeken ben pfff
Dat ik dat zelf niet zag haha .idd ook een Jupiter en Comet en God weet wat nog meer .

Roel bedankt voor het koude water . Ik ben wakker ...
 
Ik kwam deze Dietz " Mars " 78 alleen tegen op een Amazon / Rakuten Global Market . Omgerekend 60,00 Euro Ex verdere kosten .
Zie Foto's

Dietz 78 Mars 2.jpg Dietz 78 Mars.jpg
 
Voor zover ik kan lezen in het chinees of japans is het een special limited edition.

Is the original Lantern made in R.E.DIETZ company. Company in the United States New York City was founded in 1840 and is now outside plant, lantern to production.
Model to deliver this time dates brand (BRAND # 78 MARS DIETZ), steel is usually model is a special limited edition brass clear finish.
Burner, adjusting knob, brass material we use luxurious, tank cap and handle such details.


https://global.rakuten.com/en/store/ginnofune/item/bel012-br/
 
Lamp heeft waarschijnlijk nooit gebrand ! Daar is ie veel te schoon voor . Ook de Tank is schoon en ruikt niet naar een vorm van Brandstof .
Waarschijnlijk heeft iemand recent toch getracht de lamp te laten branden .
Dat lukte natuurlijk niet en het is weer uitgegaan .
Dat is wat ik denk !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan