• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Duitsers wisselen nog steeds miljoenen marken in voor euro's

Mayo

Last (wo)man standing

Duitsers wisselen nog steeds miljoenen marken in voor euro's​

https://www.nu.nl/economie/6341214/duitsers-wisselen-nog-steeds-miljoenen-marken-in-voor-euros.html

"Ook in Nederland is het nog mogelijk om guldens in te wisselen voor euro's.
Dat geldt overigens alleen voor bankbiljetten. Het meeste briefgeld kan tot 1 januari 2032 omgewisseld worden.
Voor andere bankbiljetten, zoals de briefjes van 5 en het 'oude' 25 guldenbiljet, geldt 1 mei 2025 als uiterste inleverdatum."

Dus, als je het niet bewaard voor als de euro instort en we terug gaan naar de gulden: niet te lang wachten met je briefjes van 5 en 25 inwisselen! 🤣👍

Ik had het bericht ook gelezen en herinnerde me dat ik ook nog wat 10 gulden biljetten heb. Het bleken er een stuk of 10 te zijn.
Twee daarvan zijn puntgaaf en die worden inmiddels aangeboden voor 20 a 30 euro per stuk, die houd ik dus nog maar even.
De rest zit vol vouwen en kreukels dus die tzt gaan retour naar ome Klaas. Maar daar heb ik nog 7 jaar de tijd voor.

Terug
Bovenaan