Flos
SHTF Expert
Een buurman die duivenmelker is. ( man die met wetstrijd duiven speeld ).
Heeft aan mij gevraagd om mijn duiven op zondagmorgen op te hokken.
Die beestjes vliegen vrij rond bij mij en gaan en komen wanneer ze willen.
Dus gisteravond de uitvlieg pier maar dicht gedaan om mijn buurman tevreden te stellen.
Deze morgen ging ik zoals elke morgen mijn dieren voederen. Het eerste dat opviel was dat niet alle duiven zijn opgehokt. Een blik geworpen in de duiventil zag ik duiven die niet bij mij zijn geboren of die ik gekregen heb. Vreemdelingen en zijn er zelfs bij met ringen aan. Die ga ik straks eens controleren en eventueel de eigenaar verwittigen.
Wat mij ook opviel is de hoeveelheid duiven ik heb. Niet te verwonderen dat die beesten elke dag 3/4 van een emmer graan naar binnen spelen.
Dus deze week staat er zeker duif op de menu. En de weken er op ook.
Jonge duif is best lekker.
Heeft aan mij gevraagd om mijn duiven op zondagmorgen op te hokken.
Die beestjes vliegen vrij rond bij mij en gaan en komen wanneer ze willen.
Dus gisteravond de uitvlieg pier maar dicht gedaan om mijn buurman tevreden te stellen.
Deze morgen ging ik zoals elke morgen mijn dieren voederen. Het eerste dat opviel was dat niet alle duiven zijn opgehokt. Een blik geworpen in de duiventil zag ik duiven die niet bij mij zijn geboren of die ik gekregen heb. Vreemdelingen en zijn er zelfs bij met ringen aan. Die ga ik straks eens controleren en eventueel de eigenaar verwittigen.
Wat mij ook opviel is de hoeveelheid duiven ik heb. Niet te verwonderen dat die beesten elke dag 3/4 van een emmer graan naar binnen spelen.
Dus deze week staat er zeker duif op de menu. En de weken er op ook.
Jonge duif is best lekker.