F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik al eerder vermeld heb , heb ik laatst een Dutraco Brander ingeruild .
Deze Dutraco branders worden inmiddels al langere tijd geleverd in plaats van de alom bekende Coleman 550B .
Met de 550B heb ik nooit problemen gehad omtrent wat dan ook .
DE Dutraco ( MvD ) brander is tevens een Multifuel brander ! Maar bij deze Dutraco hoef men geen onderdelen te gaan vervangen om andere brandstoffen te kunnen gebruiken . Benzine / Kerosine en Diesel .
Constructie van deze branders is dus van dien aard dat , dat kan .
Gisteren wou ik dat ding even aan een kleine test blood stellen en daar stuite ik al op een Mega probleem .
Ik kon namelijk geen druk genereren . Het pompstokje ging zo soepel en met 0,0 weerstand door het pomphuis dat ik al wist dat er iets mis was .
Natuurlijk is dast ding al meer dan een jaar niet gebruikt , als het er geen twee zijn pffff .
Alles is van kunststof aan dat pompstokje . Behalve het staafje en knopje van dat ding .
Ik heb het gisteren even met Balistol behandeld en vanmorgen nog niets . Toen maar de Vaseline er bij gezocht die ik gisteren en vanmorgen al niet kon vinden en de boel ingevet . En na 10 Min inwerken kon ik eindelijk druk genereren .
Men draait of het kraantje even kort open zodat er een beetje brandstof vrijkomt om de Generator op te warmen of men vult het kleine schoteltje boven de brander met wat benzine of wat anders .
Na 30 Sec is het voldoende heet ( Mits men Benzine gebruikt als Brandstof ) . Met petroleum kan het langer nodig zijn dat opwarmen . Schoteltje is afneembaar .
De Dutraco die ik in bezit heb is een inmiddels derde Generatie . De tweede Generatie had een piëzo ontsteking voor zover als ik het weet . Wat verder de modificaties aan deze branders van latere dan Gen 1 Generatie zijn weet ik niet .
Tevens is er wel een Patent ( Counterfeiting not allowed ) aangevraagd op deze type branders .
Link 1 tot en met drie tonen de onderlinge Generaties .
Nee ik maak geen reclame voor deze Dump haha .
Vind het stevige prijzen gerelateerd aan oa Constructie Kwaliteit die toch wel minder is dan die van de Coleman Versie .
Tank inhoud 450 Ml
Power 1820 Kcal
Consumption 153g/H
OP handleiding staat Productcode DUT 00-192 Multifuel Stove .
Ik ga het binnekort even aan een test onderwerpen ivm aan de Kookbrengen van oa Water .
Dit met Benzine , Diesel en Petroleum .
Ben toch wel benieuwd omdat er geen generators vervangen hoeven te worden !
Zijn er inmiddels mensen die positieve / Negatieve ervaringen hebben met deze Types ??
Militairen die nu nog een Coleman hebben en die insturen voor onderhoud of reparatie die krijgen een heuse Dutraco versie Terug Haha .
https://www.militarycollectibles4u....oestel-multifuel-dutraco-gouda-b-v-origineel/
https://www.militarycollectibles4u.nl/a-49288300/eet-drinkgerei/kl-mvd-leger-brander-nieuw/
https://www.militarycollectibles4u....rander-met-leger-houder-model-2013-origineel/
Deze Dutraco branders worden inmiddels al langere tijd geleverd in plaats van de alom bekende Coleman 550B .
Met de 550B heb ik nooit problemen gehad omtrent wat dan ook .
DE Dutraco ( MvD ) brander is tevens een Multifuel brander ! Maar bij deze Dutraco hoef men geen onderdelen te gaan vervangen om andere brandstoffen te kunnen gebruiken . Benzine / Kerosine en Diesel .
Constructie van deze branders is dus van dien aard dat , dat kan .
Gisteren wou ik dat ding even aan een kleine test blood stellen en daar stuite ik al op een Mega probleem .
Ik kon namelijk geen druk genereren . Het pompstokje ging zo soepel en met 0,0 weerstand door het pomphuis dat ik al wist dat er iets mis was .
Natuurlijk is dast ding al meer dan een jaar niet gebruikt , als het er geen twee zijn pffff .
Alles is van kunststof aan dat pompstokje . Behalve het staafje en knopje van dat ding .
Ik heb het gisteren even met Balistol behandeld en vanmorgen nog niets . Toen maar de Vaseline er bij gezocht die ik gisteren en vanmorgen al niet kon vinden en de boel ingevet . En na 10 Min inwerken kon ik eindelijk druk genereren .
Men draait of het kraantje even kort open zodat er een beetje brandstof vrijkomt om de Generator op te warmen of men vult het kleine schoteltje boven de brander met wat benzine of wat anders .
Na 30 Sec is het voldoende heet ( Mits men Benzine gebruikt als Brandstof ) . Met petroleum kan het langer nodig zijn dat opwarmen . Schoteltje is afneembaar .
De Dutraco die ik in bezit heb is een inmiddels derde Generatie . De tweede Generatie had een piëzo ontsteking voor zover als ik het weet . Wat verder de modificaties aan deze branders van latere dan Gen 1 Generatie zijn weet ik niet .
Tevens is er wel een Patent ( Counterfeiting not allowed ) aangevraagd op deze type branders .
Link 1 tot en met drie tonen de onderlinge Generaties .
Nee ik maak geen reclame voor deze Dump haha .
Vind het stevige prijzen gerelateerd aan oa Constructie Kwaliteit die toch wel minder is dan die van de Coleman Versie .
Tank inhoud 450 Ml
Power 1820 Kcal
Consumption 153g/H
OP handleiding staat Productcode DUT 00-192 Multifuel Stove .
Ik ga het binnekort even aan een test onderwerpen ivm aan de Kookbrengen van oa Water .
Dit met Benzine , Diesel en Petroleum .
Ben toch wel benieuwd omdat er geen generators vervangen hoeven te worden !
Zijn er inmiddels mensen die positieve / Negatieve ervaringen hebben met deze Types ??
Militairen die nu nog een Coleman hebben en die insturen voor onderhoud of reparatie die krijgen een heuse Dutraco versie Terug Haha .
https://www.militarycollectibles4u....oestel-multifuel-dutraco-gouda-b-v-origineel/
https://www.militarycollectibles4u.nl/a-49288300/eet-drinkgerei/kl-mvd-leger-brander-nieuw/
https://www.militarycollectibles4u....rander-met-leger-houder-model-2013-origineel/