• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een Kruk voor een Kruk

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Titel spreekt voor zich , wanneer ik deze kruk nodig heb voel ik mijzelf waarschijnlijk ook al als een KRUK ( Pijnlijke scharnieren ) :lol:
Ik heb het ding weliswaar al geruime tijd in bezit . Wist alleen niet meer waar ik het gelaten had.
Tot vanmiddag ;) Toen ik het tuingereedschap uit de schuur haalde .
Daar stond ie tussen , die Kruk .
Het ding is in hoogte verstelbaar en is oerdegelijk gemaakt . Merendeel is Alu , behalve de Verstelbare buis .
Deze is uit ijzer / staal .
Bovenzijde , zitgedeelte is van zeer dik en soepel leder en goed gestikt . Kwaliteit is bijna Profi ;)
Hoe oud het Trekkers krukje is weet ik niet .
In zoverre ook nergens een vorm van slijtage te bemerken .
Zijn ze waarschijnlijk net als ik , kwijt geraakt in een schuur :lol:
Iemand enig idee hoe oud en waar gemaakt ?

20160412_175424.jpg 20160412_175440.jpg 20160412_175455.jpg
20160412_175507.jpg

Apart spul weer. :)
Het idee lijkt geniaal, maar omflikkeren doe je snel met zo'n enkel pootje, best lastig als je zelf nog maar een enkel bruikbaar pootje hebt.

Apart spul weer. :)
Het idee lijkt geniaal, maar omflikkeren doe je snel met zo'n enkel pootje, best lastig als je zelf nog maar een enkel bruikbaar pootje hebt.

Het ding staat toch behoorlijk stabiel onder normale persoonlijke lichaamshoudingen :fluit:;)
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je een goede hoogte instelt .
Want bij een te lage stand dan gaat het echt verkeerd :(
En met een eventuele rugzak op de schouders al helemaal .
Het ding is tevens als wandelstok te gebruiken :cool:
Ik vond het een Coole creatie toen ik het vond op de Carboot Sale ;)
Mocht ik een keer een leuke iets compactere driepoot zien dan ga ik ervoor .
Ik ben helaas nog niets tegengekomen dat mij overhaalde tot aankoop .
Veel is Flut wat je tegenkomt .
Ik ben een hele mooie driepoot tegengekomen op Marktplaats , maar daar zat een prijskaartje bij van 50 ,00 Euro .
Was een Vintage zaak die via marktplaats spullen aanbied .

• Leuk
Waarderingen: Ray
Laatst bewerkt:
staat heel stabiel, met 2 benen op de grond en die stok onder je reet, menig duiventrekje zo uitgezeten.

Deze kruk ken ik. Mijn vader heeft er net zo één. Dat moet een oude zijn.
Hij heeft het gekregen van een oude kennis die frequent paardenraces bezocht.
Mijn vader heeft hem een tijdje gebruikt maar is overgestapt op een vouwkruk van de ANWB omdat die lichter is.

Over de leeftijd kan ik weinig zeggen, op Etsy staat er één uit de jaren '70.

Ze zijn nog steeds verkrijgbaar vanaf zo'n $90,-

Kwaliteit is bijna Profi ;)
[...]
Iemand enig idee hoe oud en waar gemaakt ?
Je conclusie geeft al een aardige indicatie: in ieder geval van vóór 1980; toen werden veel dingen nog gewoon ambachtelijk gemaakt.
Sindsdien werd alles lopende bandkwaliteit, vooral dit soort (niet op maat-gemaakte) artikelen.

Aan de vormgeving te zien zou het me niets verbazen als het zelfs van vóór 1960 is. :)

Deze kruk ken ik. Mijn vader heeft er net zo één. Dat moet een oude zijn.
Hij heeft het gekregen van een oude kennis die frequent paardenraces bezocht.
Mijn vader heeft hem een tijdje gebruikt maar is overgestapt op een vouwkruk van de ANWB omdat die lichter is.

Over de leeftijd kan ik weinig zeggen, op Etsy staat er één uit de jaren '70.

Ze zijn nog steeds verkrijgbaar vanaf zo'n $90,-

Een mooie luxe variant . Maar ik vind het wel omslachtig dat je eerst die grondplaat moet losschroeven en daarna weer aan het grondpen gedeelte moet schroeven .
Ook echt iets om kwijt te raken zo'n losse grondplaat . En zonder die plaat ga je vanzelf richting bodem :lol:

Meestal als je een kruk nodig bent, werkt één been niet zo goed.

er van uitgaande dat het "zitje" gemaakt is voor is voor mensen met een beperking in het loop gestel. ik denk dat het daarvoor niet gemaakt is, het is gemaakt voor mensen die af en toe eens willen/ moeten rusten. (en verdraaid handig/ degelijk voor de aanzit jacht)

Terug
Bovenaan