The mad engineer
Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Dit is een receptje dat ik zelf in elkaar geknutseld heb, niet gehinderd door enige culinaire ervaring.
Wat heb je nodig : koffie, water, koude melk en suiker. Een pannetje. Een koffiezet apparaat.
Je maakt eigenlijk een koffie extract die je later aanvult met koude melk.
Verhoudingen: Dat is voor elk apparaat anders. En smaken verschillen. Ik ga altijd voor zoveel mogelijk opbrengst. Omdat je rekening moet houden met de maximale hoeveelheden koffie dat in het filter kan, kom ik uit op het volgende.
Enjoy!
Wat heb je nodig : koffie, water, koude melk en suiker. Een pannetje. Een koffiezet apparaat.
Je maakt eigenlijk een koffie extract die je later aanvult met koude melk.
Verhoudingen: Dat is voor elk apparaat anders. En smaken verschillen. Ik ga altijd voor zoveel mogelijk opbrengst. Omdat je rekening moet houden met de maximale hoeveelheden koffie dat in het filter kan, kom ik uit op het volgende.
- Water: Mijn koffiezetapparaat kan tot 8 grote koppen. Ik neem dan voor 5 koppen water.
- Koffie: 2x de hoeveelheid die je normaal gebruikt voor koffie van die hoeveelheid. In mijn geval gebruik ik normaal 1 lepel voor 1 kop koffie, nu dus 2x zoveel, dus 10 lepels koffie.
- Zet je apparaat aan.
- Suiker: Iets meer eetlepels suiker dan koppen koffie. Ik voeg er 6 toe. Naar smaak kan je dit natuurlijk bijstellen.
- Pak het pannetje, en doe de suiker er in.
- Als de atoomkoffie klaar is, giet de koffie in het pannetje, roer tegelijkertijd zodat het suiker oplost.
- Koel het pannetje af. Ik zet het meestal in de wasbak in koud water.
- Als de koffie afgekoeld is, kan het feest beginnen.
Enjoy!