F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een wederom zeer mooie aankoop op de Carboot .
De Enders 9061 kocher van de Bundeswehr .
Incl 2 volle onderdelen doosjes ( normaal 1 bijgevoegd ) .
Ik zag hem liggen op de grond bij een verkoper .
Eenmaal geopend zag ik dat onder de branderkop alles onder de roet zat .
Toch naar de prijs gevraagd , en die was 20 euro . Gezien ik begon te twijfelen door het roet en de ?? werking liet ik het liggen .
1 rij verder ben ik omgedraaid en heb 15 euro geboden en ook uitgelegd waarom .
Pas toen kwam ie met het verhaal dat ie er vaak motorkettingen mee had uitgekookt . Dit middels grote ( te grote ) platte pan .
Volgens de man moest ie perfect werken .
Dat gaan we nog testen .
Waarschijnlijk is deze Enders de voorganger van de dus latere en grotere Heinze Geniol kocher ( zie foto 4 en 5 met beide en het verschil in formaat ) .
Mooie degelijk brander voor weinig verkregen .
Mij lijkt dat deze branders nog goed hun dienst kunnen doen in allerlei te bedenken situaties .
Ja het is Benzine en het is een zeer vluchtige brandstof , maar er zijn ook vele voordelen .
Eigenlijk heeft iedere vorm van brandstof zijn Voor en Nadelen , en voorzichtigheid is ten alle tijde in acht te nemen .
Zie YouTube links met filmpjes omtrent deze stove
De Enders 9061 kocher van de Bundeswehr .
Incl 2 volle onderdelen doosjes ( normaal 1 bijgevoegd ) .
Ik zag hem liggen op de grond bij een verkoper .
Eenmaal geopend zag ik dat onder de branderkop alles onder de roet zat .
Toch naar de prijs gevraagd , en die was 20 euro . Gezien ik begon te twijfelen door het roet en de ?? werking liet ik het liggen .
1 rij verder ben ik omgedraaid en heb 15 euro geboden en ook uitgelegd waarom .
Pas toen kwam ie met het verhaal dat ie er vaak motorkettingen mee had uitgekookt . Dit middels grote ( te grote ) platte pan .
Volgens de man moest ie perfect werken .
Dat gaan we nog testen .
Waarschijnlijk is deze Enders de voorganger van de dus latere en grotere Heinze Geniol kocher ( zie foto 4 en 5 met beide en het verschil in formaat ) .
Mooie degelijk brander voor weinig verkregen .
Mij lijkt dat deze branders nog goed hun dienst kunnen doen in allerlei te bedenken situaties .
Ja het is Benzine en het is een zeer vluchtige brandstof , maar er zijn ook vele voordelen .
Eigenlijk heeft iedere vorm van brandstof zijn Voor en Nadelen , en voorzichtigheid is ten alle tijde in acht te nemen .
Zie YouTube links met filmpjes omtrent deze stove