Erg vermoeiend dat je maar blijft herhalen in verschillende topics dat Oekraine hoofdverantwoordelijk zou zijn voor de huidige oorlog. Zeker omdat je dit continu doet zonder fatsoenlijke onderbouwing en met het nodige cynisme en sarcasme. Ik dacht dat het complothoekje was afgeschaft?
@Henk88 , het is niet de Oekraïne die m.i. hoofdverantwoordelijk is voor het ontstaan van die oorlog. Dat zijn we zelf. Door vrolijk mee te doen met het opvoeren van de spanningen onder instigatie van onze grote broer. Lees het Rand-rapport eens door, verdiep je in de geschiedenis en zie wat er door de jaren heen is gebeurd. Wij zijn verre van brandschoon, en gooien er nog steeds olie op het vuur.
Ook zie ik tussen de beide partijen geen pogingen om het conflict te beëindigen. Dat had in de eerste week al gekund vermoed ik, maar zonder consideratie voor eigen volk blijft men daar maar levens en goed vernietigen.
De EU neem ik het kwalijk, dat er geen pogingen worden ondernomen om die waanzin te stoppen, integendeel zelfs. Met als gevolg, dat we hier nu een vette crisis in zakken, die nagenoeg niemand lijkt te zien aankomen. We staan inmiddels tot aan de nek in het moeras.
Voor onze bevolking is die inmenging in dat conflict wurgend. Kijk naar de geldontwaarding en de energieprijzen. Met lapmiddelen en sigaren uit eigen doos wordt het gepeupel stil gehouden, en er is er niet een die serieus tracht om de oorzaken voor die ellende eens weg te nemen.
In die zin, neem ik het zowel Rusland als de Oekraïne kwalijk, dat ze de zaak niet willen bijleggen, maar het vrolijk uitvechten over ook onze ruggen. Wat hebben wij in hemelsnaam met dat conflict te maken...
Ik vind CO2 reductie ook belangrijk, maar bij alle kolencentrales en houtstook e.d. die door de energiecrisis (door het conflict) zijn bijgezet, en voor lief worden genomen, vind ik een CO2 belasting bovenop de €€€ die we voor al het wapentuig en voor de opbouw-hulp e.d. al mogen gaan dragen, wel een godspe.
Er worden vooral geen problemen opgelost, maar wordt aan symptoombestrijding gedaan. Het is als een dweilen met alle kranen open, en dan ook nog het doorsteken van de dijk.
Mijn onvrede heb je haarfijn ontdekt, maar wanneer gaat men zich eindelijk eens druk maken om zaken die er echt toe doen?
Dat, is een beetje het punt dat ik wilde maken. Het zou gewoon verfrissend zijn, om ook van een ander eens te horen, dat het daar eens moet stoppen, linksom of rechtsom, en heel snel. Je zou de eerste kunnen zijn.. Grijp die kans....
Het uitblijven van zo'n reactie, en het aldoor accepteren van nog meer onnodige "lasten" terwijl het al kraakt in alle voegen, dat vind IK pas vermoeiend.