Flash
Elementary prepper
Hey,
ik ben recentelijk begonnen met het maken van messen als hobby.
Hier zien jullie mijn eerste pogingen :
Ik heb uit amerika deze knifeblank in damascus besteld met een stuk micarta linen(zwart) en g10 (Rood)
een mooie lanyard in dezelfde stijl en een pinstock
het mesje is nog mooier in t echt dan op de fotos
hier zie je dat ik de stukjes micarta en g10 heb uitgezaagd en Gaatjes geboord heb:
Vervolgens de boel aan elkaar gelijmd met epoxy en de pinstock's gepeend (geen idee hoe dit in het nederlands heet), ik had veel te veel gripmateriaal over dus dat heb ik maar uitgeboord zoals je ziet want ik wilde meteen mijn nieuwe kolomboor even testen. Helaas heb ik geen lintzaag en dit leek me niks voor de decoupeerzaag.
ik heb de boel geslepen tot dat ik ermee kon scheren
had ik misschien wel mee kunnen wachten maar ik kon niet wachen
vervolgens heb ik de boel proberen te schuren op de schuurmachine:
En momenteel ziet hij er zo uit:
ik ben echter nog niet blij met het eindresultaat dus ik zal nog even hier en daar het handvat bijwerken.
Mes nr 2:
ik wilde altijd al een mooi herenmesje, maar als ik bij knives en tools keek dan kostte een damascusmesje al gauw boven de 500 euro...
Daarom heb ik besloten er zelf maar een te maken uit een kitje:
en heel wat uurtjes later:
Voor beide messen wil ik nog een schede maken van leer en/of kydex. Ik wacht nog even tot ik het juiste leer heb voordat ik hier aan begin(heb al wel veel leerbewerking tools gekocht inmiddels )
ik ben recentelijk begonnen met het maken van messen als hobby.
Hier zien jullie mijn eerste pogingen :
Ik heb uit amerika deze knifeblank in damascus besteld met een stuk micarta linen(zwart) en g10 (Rood)
een mooie lanyard in dezelfde stijl en een pinstock
het mesje is nog mooier in t echt dan op de fotos
hier zie je dat ik de stukjes micarta en g10 heb uitgezaagd en Gaatjes geboord heb:
Vervolgens de boel aan elkaar gelijmd met epoxy en de pinstock's gepeend (geen idee hoe dit in het nederlands heet), ik had veel te veel gripmateriaal over dus dat heb ik maar uitgeboord zoals je ziet want ik wilde meteen mijn nieuwe kolomboor even testen. Helaas heb ik geen lintzaag en dit leek me niks voor de decoupeerzaag.
ik heb de boel geslepen tot dat ik ermee kon scheren
had ik misschien wel mee kunnen wachten maar ik kon niet wachen
vervolgens heb ik de boel proberen te schuren op de schuurmachine:
En momenteel ziet hij er zo uit:
ik ben echter nog niet blij met het eindresultaat dus ik zal nog even hier en daar het handvat bijwerken.
Mes nr 2:
ik wilde altijd al een mooi herenmesje, maar als ik bij knives en tools keek dan kostte een damascusmesje al gauw boven de 500 euro...
Daarom heb ik besloten er zelf maar een te maken uit een kitje:
en heel wat uurtjes later:
Voor beide messen wil ik nog een schede maken van leer en/of kydex. Ik wacht nog even tot ik het juiste leer heb voordat ik hier aan begin(heb al wel veel leerbewerking tools gekocht inmiddels )