F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze jas al geruime tijd in bezit , en ondanks dat nooit echt in verdiept .
In éérste instantie dacht ik dat het een Gore Tex versie was ! Maar na bekijken Label , begreep ik al vlug dat het een 100% Nylon type was / is .
Het is wel een meerlaagse jas . Vermoedelijk 2 laags Bovenstof en Nylon onderlaag .
Maar zonder het PTFE membraan wat in een Bi laminaat Gore Tex verwerkt zit .
Jas heeft 4 grote met ritsen af te sluiten zakken .2 Borstzakken met verticale ritsen en 2 heup met horizontale ritsen .
Verder zijn er drie verstelkoorden , 1 aan d3 onderzijde , 1 op buik hoogte en in de Capuchon .
Capuchon is voorzien van een zogenaamde Memory Wire ( buigzame koperen draad ) .
Over de rits zit een met Velcro af te sluiten strook zodat regen en Wind geen toegang hebben op onderliggende kleding .
Aan beide zijden zitten onder de oksels 20 cm lange ritsen voor extra ventilatie .
Vooral bij hoge inspanning bewijzen deze hun nut .
Namelijk afvoeren van vocht en Warmte .
Minder of geen condens als resultaat .
Ik vind het een Top jas die degelijk gemaakt is en prepperwaardig is .
Helaas moeilijk verkrijgbaar deze door KPU verstrekte jas .
Maar als ik het goed gelezen heb middels bericht op www , dan zijn deze jassen vervangen door een ander type .
Dit omdat ze niet voldeden aan de eisen / beproevingen binnen het Korps .
Zie link met onderbouwing / info .
https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2014/08/regenkleding
Foto 1 Toont het gemak van een Note 9 , namelijk de Penfunctie met bluetooth afstandbediening .
De Jas die ik heb is een ruimvallende Maat M .
Hierdoor kan ik het aan als gewone jas met eronder eventueel een dikkere trui in combo met trainingsjasje of dikke wollen trui en thermo .
Het zijn maar kleding voorbeelden , en die kunnen conform lichaamsbouw alle kanten op .
Een Medium valt ongeveer als een Large .
Persoonlijk houd ik niet van ( te ) ruime jassen .
Hierdoor is het vaak tamelijk lastig om Velcro los te krijgen of ritsen te bedienen . Je trekt namelijk vooral de jas mee . Met koude tengels en met handschoenen al helemaal een probleem .
Prachtige Jas maar slecht verkrijgbaar .
In éérste instantie dacht ik dat het een Gore Tex versie was ! Maar na bekijken Label , begreep ik al vlug dat het een 100% Nylon type was / is .
Het is wel een meerlaagse jas . Vermoedelijk 2 laags Bovenstof en Nylon onderlaag .
Maar zonder het PTFE membraan wat in een Bi laminaat Gore Tex verwerkt zit .
Jas heeft 4 grote met ritsen af te sluiten zakken .2 Borstzakken met verticale ritsen en 2 heup met horizontale ritsen .
Verder zijn er drie verstelkoorden , 1 aan d3 onderzijde , 1 op buik hoogte en in de Capuchon .
Capuchon is voorzien van een zogenaamde Memory Wire ( buigzame koperen draad ) .
Over de rits zit een met Velcro af te sluiten strook zodat regen en Wind geen toegang hebben op onderliggende kleding .
Aan beide zijden zitten onder de oksels 20 cm lange ritsen voor extra ventilatie .
Vooral bij hoge inspanning bewijzen deze hun nut .
Namelijk afvoeren van vocht en Warmte .
Minder of geen condens als resultaat .
Ik vind het een Top jas die degelijk gemaakt is en prepperwaardig is .
Helaas moeilijk verkrijgbaar deze door KPU verstrekte jas .
Maar als ik het goed gelezen heb middels bericht op www , dan zijn deze jassen vervangen door een ander type .
Dit omdat ze niet voldeden aan de eisen / beproevingen binnen het Korps .
Zie link met onderbouwing / info .
https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2014/08/regenkleding
Foto 1 Toont het gemak van een Note 9 , namelijk de Penfunctie met bluetooth afstandbediening .
De Jas die ik heb is een ruimvallende Maat M .
Hierdoor kan ik het aan als gewone jas met eronder eventueel een dikkere trui in combo met trainingsjasje of dikke wollen trui en thermo .
Het zijn maar kleding voorbeelden , en die kunnen conform lichaamsbouw alle kanten op .
Een Medium valt ongeveer als een Large .
Persoonlijk houd ik niet van ( te ) ruime jassen .
Hierdoor is het vaak tamelijk lastig om Velcro los te krijgen of ritsen te bedienen . Je trekt namelijk vooral de jas mee . Met koude tengels en met handschoenen al helemaal een probleem .
Prachtige Jas maar slecht verkrijgbaar .