Ik denk niet dat het verstandig is @JJ&A om een te hoog maandbedrag voor stroom en gas te betalen te laten afschrijven met de bedoeling een spaarpotje te kweken.
Als je leverancier failliet gaat, ben je je spaarpotje kwijt. En er zijn er in de afgelopen maanden al een paar failliet gegaan. Het lijkt me beter je spaarpot in eigen beheer te houden. Zelfs op een bankrekening loop je enig risico, maar dat is voorlopig nog afgedekt door de bankgarantie tot 100.000 euro.
Jouw tip
@PBear nemen we ter harte, dit doen we voor het komende termijn niet weer.
Ik heb het net voorgelegd aan mijn maatje we gaan het bedrag een stuk verlagen.
Dit is je verbruik van augustus 2022 |
|
|
In augustus 2022 heb je voor € -25,10 (40 kwh) aan stroom verbruikt.
Dat is minder dan in deze maand vorig jaar.
Is het bedrag lager dan 0 of betaal je veel minder dan hiervoor? |
|
|
|
In augustus 2022 heb je voor € 33,18 (11 m³ ) aan gas verbruikt.
Dat is minder dan in deze maand vorig jaar. |
|
|
---|
|
Totaal is dat: €58,28
Is dan €65,00 voor het maandelijks bedrag wijs, rekening houdend met eventuele verhogingen kunnen komen???
Ook dit jaar zullen we niet stoken, en nog minder stroom en gas gebruiken.
Twaalf á dertien minuten doezen zou al €2,50 kosten, voor twee personen is dat al €5,00.
We gaan vanaf nu niet wekelijks doezen maar één keer in de veertien dagen.
Zorg dat je lekker warm bent voor het doezen, dan hoef je niet eerst warm te worden onder de does, dat scheelt heel veel.
Hoe word je lekker warm voor het doezen;
Zoals
@Stuudje lopen de band lopen, of touwtje springen, of samen even onder de wol.
Bij die inspanningen is de huid ook al ingeweekt, dan was je de dode huidcellen er sneller af.
Drogen doe ik al vele jaren met een washandje, tussen door even uitwringen en verder afdrogen,
en dan droog ik de does ruimte met het uitgespoelde washandje, vocht voelt heel koud aan in een huis waar niet word gestookt.
We zijn trouwens van de generatie, bij de kraan wassen vroeger hadden veel mensen geen does.
Door de weeks was ik me al bij de kraan met koud water.
Handen wassen doe ik nooit met warmwater.
En nog korter doezen, dat hebben we al gedaan kwamen we later achter, toen we over het onderwerp van het forum.
Minder koken dus meer rauwkost eten doen we ook al, en is ook nog gezonder.
Of we moeten ook gaan wokken, met heel fijn gesneden groenten, dat scheelt wat aan kook tijd.