• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Geluidloze kisten, stevige schoenen.

R

Ronin K.

Gast
Even een gedachte, stel er is een situatie na SHTF , dat je een leegstaand pand inloopt met veel gladde vloeren, dan kan het wenselijk zijn op een manier te verplaatsen dat niet veel geluid maakt.
Nu is het zo dat de legerkistjes die ik tot nu toe ken het bijna practisch onmogelijk is om geluidloos te verplaatsen in bebouwing.
Dat kan weer wel met sportschoenen, maar ik ben eigenlijk op zoek naar soort stevige leger kistjes die wel geluidloos zijn.
Ik was een beetje op zoek op google, en kwam sniper boots tegen.. Maar kan verder geen info vinden mbt geluid.

Heeft een van jullie een tip?

Dat dilemma merkte ik idd met Meindl dat op natte stenen ondergrond de grip verdween, en met legerkistjes niet. Het is even zoeken naar de ideale laars haha

Ik heb een paar Magnum Viper Pro 8.0 schoenen en daar zit een heel soepele zool onder. Ze dragen haast als een paar gymschoenen en maken ook erg weinig geluid tijdens het lopen. Het nadeel vind ik wel weer dat ze door de zachte zool snel vermoeiend aanvoelen. Mijn Meindl kisten hebben een veel hardere zool, die meer herrie maakt, maar waarmee ik wel veel langere afstanden kan lopen zonder dat ik vermoeid raak. Mede doordat de Magnums ook niet echt heel goed waterdicht blijken te zijn gebruik ik die nu voornamelijk rondom huis als klusschoenen en op de scooter om wat meer bescherming te hebben.

Ja, ik heb magnums gehad, en bates, maar de meest fijne kisten vond ik nog altijd die ik droeg als militair, die lichtgewicht kisten, maar die schijnen nu af te brokkelen omdat ze na 2006 niet meer gemaakt worden. Die zolen brokkelen na 10 jaar.
Dus nu een alternatief zoeken.

Ik ben morgen bij de Countrystore en zal dan eens kijken naar wat ze allemaal hebben. Ze hebben in ieder geval een aantal paar Meindl's staan die er op het oog wel aardig uit zien. Mijn Meindl Island Pro's beginnen op te raken dus ben ik sowieso al aan het oriënteren op wat anders.

Laatst bewerkt door een moderator:
Overschoenen met eventueel lederen zool of zachte rubberen zool met licht profiel .
Dat is wat ik geprept heb . Wegen minder dan een extra paar andere schoenen en in de rugtas gebruiken ze weinig ruimte .
Dus alleen gebaseerd op wanneer echt effe nodig . Niet om uren te dragen . Maar ter voorkoming van tracken via geluid in gebouwen en sommige bebouwing met te gehorig buiten gebied .
Gewoon effe testen wat het best is .
Die dingen kosten zowat niets en te gebruiken voor meerdere opties .
Geen steentjes die in profiel kunnen blijven steken enz .
Waarschijnlijk ken je beide type overschoenen op de foto wel .

Edit;

Testen doe je mooi s'avonds laat en in oa Grote Hal van Flatgebouw / Fabriekshal / Trappenhuis
Dat is een mooie klankkast en wanneer iedereen bijna ten ruste is draagt het geluid het verste .
Maar dat hoef ik jou niet te vertellen ;)
Die met die grote geribbelde zool zijn zelfs geschikt voor een eventueel grindpad .Grote/ brede zool voor mooie gewichtsverdeling . Met als resultaat veel minder geluid ;)
Het kan natuurlijk ook met ander type overschoen .
Ja ik weet het ik heb de Linkse aan de rechtervoet en rechtse aan linkervoet haha

14830199434461060162823.jpg 1483019992567-598592289.jpg 14830200202861111405234.jpg
14830221795041888730871.jpg

Haha, ja in geval van echie trek ik zelfs mijn schoenen uit en loop ik op sokken als het er echt om zou spannen haha, zo loop ik zelfs geruisloos over een grindpad.
Maar ik zoek een schoen die ik gewoon aan kan houden Frans;)

mooie aanwinst @frans81

zelf heb ik overtrek lieslaarzen, op te rollen tot een redelijk klein pakketje en gewicht valt mee, exact weet ik het niet.
in een land vol met sloten waarbij droog door de polder trekken nauwelijks te doen is (kortste pad dan) en je waarschijnlijk vertrekt op goede wandelschoenen kan het wel eens zeer aangenaam zijn deze aan je pack te hangen, voor de snelle pak.
ze zijn net als jou overschoenen, niet bedoeld voor lange afstanden.
erg gemakkelijk aan en uit en aangezien ze waterdicht zijn, kan je ze dus ook gebruiken voor droge opslag of voor drinkwater natuurlijk.
zal binnenkort ff een foto van schieten:)

Haha, ja in geval van echie trek ik zelfs mijn schoenen uit en loop ik op sokken als het er echt om zou spannen haha, zo loop ik zelfs geruisloos over een grindpad.
Maar ik zoek een schoen die ik gewoon aan kan houden Frans;)

Ik heb een tijdje op een Bates type gelopen met zeer slijtvaste zachte zool .
Ben al de hele tijd in de computer het type aan het zoeken en het label .
Schoenen waren nauwelijks hoorbaar . Mits geen steentjes in de zool Haha .
Hoge Schoen koste destijds 200 plus euries . Dat weet ik nog .

Ik heb een tijdje op een Bates type gelopen met zeer slijtvaste zachte zool .
Ben al de hele tijd in de computer het type aan het zoeken en het label .
Schoenen waren nauwelijks hoorbaar . Mits geen steentjes in de zool Haha .
Hoge Schoen koste destijds 200 plus euries . Dat weet ik nog .

Ja ik had toen van die bates met honderden noppen eronder haha, die dingen liepen zalig en ook vrij stil. alleen was mij net een halve maat te groot, dus kreeg tijdens het lopen steeds een irritante knik op mn teen/ wreef. Dus heb ze zgan verkocht destijds. Waren verder wel prima schoenen, beetje gelijkend op een ouder model van adidas geloof ik. De politie schoen.

mooie aanwinst @frans81

zelf heb ik overtrek lieslaarzen, op te rollen tot een redelijk klein pakketje en gewicht valt mee, exact weet ik het niet.
in een land vol met sloten waarbij droog door de polder trekken nauwelijks te doen is (kortste pad dan) en je waarschijnlijk vertrekt op goede wandelschoenen kan het wel eens zeer aangenaam zijn deze aan je pack te hangen, voor de snelle pak.
ze zijn net als jou overschoenen, niet bedoeld voor lange afstanden.
erg gemakkelijk aan en uit en aangezien ze waterdicht zijn, kan je ze dus ook gebruiken voor droge opslag of voor drinkwater natuurlijk.
zal binnenkort ff een foto van schieten:)

1 stel is de gewone oude NBC rubberen overschoen en de Andere zijn speciale voor extreme koudweer met veel sneeuwgebied .
DE Nbc uitvoering is dus wel echt gemaakt op het type schoen dat destijds bij defensie gedragen werdt . En zal derhalve niet met ieder hedendaags type schoen en zool samengaan !
Zal waarschijnlijk ook 1 of twee maten groter gepakt moeten worden dan waar ze eigenlijk voor staan .

Dit is een lastig onderwerp.
Aangezien elke ondergrond al eigenlijk een ander soort zool nodig heeft, soms van een ander materiaal,
En daarnaast ook de omstandigheden van de vloer zelf.
Zo loop ik normaal op mijn werkschoenen vrijwel geruisloos (als ik wil). Echter, nu hebben we hem met een nieuw reinigingsmiddel schoongemaakt en spontaan begonnen mijn zolen op de vloer te piepen.

Dit is een lastig onderwerp.
Aangezien elke ondergrond al eigenlijk een ander soort zool nodig heeft, soms van een ander materiaal,
En daarnaast ook de omstandigheden van de vloer zelf.
Zo loop ik normaal op mijn werkschoenen vrijwel geruisloos (als ik wil). Echter, nu hebben we hem met een nieuw reinigingsmiddel schoongemaakt en spontaan begonnen mijn zolen op de vloer te piepen.

Ja dat piepen en plakken herken ik ook . Zeer irritant . Bij dat zogenaamde plakken is het net of je ze lichtjes van de vloer lostrekt Haha .
Inderdaad gerelateerd aan schoonmaak middelen .

Ik heb twee keer van 101 inc. Sniperboots gehad. Het was een heerlijk lichte schoen. Door de ritsen snel aan en uit te trekken. Maar ze kunnen er niet zo goed tegen om dagelijks door modder en mest te moeten. Bij mij waren ze daardoor binnen een jaar versleten. En dat werd me toch wat te duur. Daarom ben ik overgegaan op Meindl.

101-inc-tactical-boots-recon-coyote.jpg

De zeer flexibele vibram zool met veel grip en de onderste foto de waterdichte coating.
Ik zal ze eens meenemen naar een meeting om te laten bekijken
image.jpg
image.jpg

Leuke afweging dit.
Ik heb wel eens gelezen dat tactische invalteams speciale schoenen hebben die zo min mogelijk geluid maken bij het lopen.
Nadeel is wel dat de zolen hiervan zacht zijn en zeer slijtgevoelig zijn. Voor een prepsitiatie naar mijn idee ongeschikt.

Daar komt bij dat de schoenen zonder een speciale looptechniek ook herrie maken bij het lopen.
Op YouTube kan je zoeken naar 'vossenloopje' of foxwalk (ik zit niet op mijn eigen PC, anders zou ik er naar linken).
Het is een combinatie van een looptechniek en goed kijken waar je loopt. Want hoe stil je schoenen ook zijn, als je over glas loopt maak je herrie.

Het stilletjes betreden van gebouwen lijkt me een vak apart waar je de nodig oefening voor nodig hebt. Het stopt niet me stille schoenen, je zal een zeer gedegen geluidsdiscipline moeten voeren.

Ik geef les in oa sluiplopen dat is het probleem niet nomad. Maar ik heb een hekel aan tap dans schoenen

Ik heb de fostex sniperboots voor mijn dagelijkse urban omgeving en werk nu zo'n 4 maanden.
Heerlijke schoenen en zeker geluids minderend, maar slijten wel snel.
De volgende keer doe ik een upgrade naar een duurdere en betere kwaliteit, maar het model is zeker aan te raden. Kan er heel geruisloos op lopen, het zijn toch kisten en de urban touch (ik heb gewoon de zwarte) maakt het heel geschikt om zowel onder nette (werk) als onder casual kleding te dragen.

Terug
Bovenaan