Dan zou ik toch voor een aangepaste Crossmotor of Off te Road gaan .
Ik heb enkele jaren op een professioneel getunde Yz 125 Crosmotor gereden .
Het ding was compleet aangepast van Versnellingsbak tot vering . Had een Top van 185 en
ja was gevaarlijk
Ik reed de politie zo weg ( Destijds hadden ze Honda Goldwing ) .
Ik kwam er overal mee en had altijd 20 Liter brandstof in plastic jerrycan bij mij . Vast gesjord achterop een kleine zelfgemaakte drager .
Ze hebben mij 1 x gepakt en dat was mijn eerste Kanton gerecht ervaring . 750 Gulden boete
Ja dat is veel voor een klein kind
Gezien mijn ervaring zou er een mogelijkheid kunnen bestaan wanneer er de optie voor aanwezig is .
Deze motoren brengen je overal . Oke ik ben geen 16/17 jaar meer en niet meer zo Flexibel
Dus ruig doen en het gas open dat moet in overleg met mijn ervaring
Nog even een leuke paas ervaring
Destijds pakte ik op een eerste paasdag de motor om deze uit te proberen ( Ja ik had toen al ADHD en kon niet wachten tot na de feestdagen ) . Ik reed binnendoor via dorpen en kwam zo bij een Klein plaatsje ( Holthees ) richting Overloon . Net buiten dat plaatsje had je het plaatselijke voetbalveld .
De Verharde weg ging daar aan de linkerzijde over naar een zandpad ( Mooi lang zandpad want er was nog geen A73 ). Dus ik kon met bijna 80 zo naar de 120 Kmh en opbouwend .
Het probleem was dat ik inmiddels modder spetters op mijn crossbril had en door het wegvegen ook een lichte waas . Ik had gezien dat er mensen links en rechts op dat zandpad liepen en ik had wat Donkere vlekken in het midden van het Pad in zicht .
Snelheid minderen durfde ik niet omdat Politie iets aan het regelen was bij het voetbalveld en ik dus zo snel mogelijk de bossen in wilde
En nu komt het .
Mensen Rechts en Links van het pad en in het midden donkere vlekken
Ik had bijna 4 Mtr tussen beide partijen dus ik kon ( rustig
) op snelheid er doorheen
Die Donkere vlekken bleken minimaal 30 Cm diepe waterpoelen te zijn en die mensen ,
" Duitsers " die in Nederland met Pasen de rust zochten .
Je kunt het je al denken
Ze zaten van onder tot boven onder de Smurrie . Zwart en nat .
IK ben na 100 Meter omgedraaid om een check te doen . Toen kwam ik erachter dat het duitsers waren
1 oude dame had een Bijna ( Niet meer witte ) lange bontjas aan en de rest was ... Was ook in de nette kledij . Het gezeik was dat ze nog op dezelfde plaats stonden en stonden te schelden en op mij af kwamen . Ik kon maar 1 ding en dat was naar mijn derde versnelling en zo vlug mogelijk er weer langs
En ja hoor weer Zwarte regen .
Mijn excuus aanbieden had dus geen zin en ondertussen ( Wat later bleek ) hadden ze bij het voetbalveld de politie gewaarschuwd .
Ik ben vanaf de spoorlijn bij Holthees helemaal langs het spoor naar Vierlingsbeek en naar sambeek gereden en via via thuis beland .Ergens schaamde ik mij diep en anderzijds heb ik er nog jaren om gelachen .
Misschien een heel beetje Off Topic
Verwijder maar wanneer niet oke
Dit verhaal weet ik nog zo goed omdat het bijna iedere verjaardag ter sprake komt