F
forumlid 1447
Gast
Sommige voeding lijkt ideaal om te preppen ,maar dan blijkt het soms zeer ongezonf.
Wat we vaak als snelle voeding, of zoethouder gebruiken blijkt vaak zeer ongezond.
Zeker als je al enige tijd niets gegeten hebt verhoogt dit soort voeding of drinken je risico op ziek worden.
En ziek zijn is nooit leuk, maar in een SHTF situatie een groot probleem.
Amandelen zijn zeer gezond en geven je een goed gevoel, maar teveel en je gaat er aan dood.
Hier een link van een Amerikaan die stierf aan teveel drop.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/bi...jdt-aan-overdosis-drop/ar-BB19o60J?li=BBqiJv1
(Overigens heb ik nog nooit gehoord van een Nederlander die stierf aan teveel drop.)
Uw Cholesterol is er schijnbaar niet blij mee, maar dat is het met te veel kaas ook niet.
Maar wat is teveel?
1/2 kg kaas achter elkaar, doet bij mij niets, bij de partner een hele boel.
Dus wat is onveilige preppers voeding zonder dat we het vaak weten?
En wat is gezond, maar vaak onbekend?
Ik eet bijvoorbeeld, havermout, met lijnzaad, sesamzaad, zonnebloempitten, en chiazaad.
Makkelijk aan te komen, in kilopak of bulk niet duur, en goed te bewaren.
Wat we vaak als snelle voeding, of zoethouder gebruiken blijkt vaak zeer ongezond.
Zeker als je al enige tijd niets gegeten hebt verhoogt dit soort voeding of drinken je risico op ziek worden.
En ziek zijn is nooit leuk, maar in een SHTF situatie een groot probleem.
Amandelen zijn zeer gezond en geven je een goed gevoel, maar teveel en je gaat er aan dood.
Hier een link van een Amerikaan die stierf aan teveel drop.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/bi...jdt-aan-overdosis-drop/ar-BB19o60J?li=BBqiJv1
(Overigens heb ik nog nooit gehoord van een Nederlander die stierf aan teveel drop.)
Uw Cholesterol is er schijnbaar niet blij mee, maar dat is het met te veel kaas ook niet.
Maar wat is teveel?
1/2 kg kaas achter elkaar, doet bij mij niets, bij de partner een hele boel.
Dus wat is onveilige preppers voeding zonder dat we het vaak weten?
En wat is gezond, maar vaak onbekend?
Ik eet bijvoorbeeld, havermout, met lijnzaad, sesamzaad, zonnebloempitten, en chiazaad.
Makkelijk aan te komen, in kilopak of bulk niet duur, en goed te bewaren.