• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Go Bag als modulair onderdeel van BOB of GHB of INCH

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Zoals beloofd een kleine impressie van mijn modulaire GO BAG.
Ik heb me laten inspireren door the Urban Prepper, die er een heel mooi filmpje van heeft gemaakt.

Zie:

De bedoeling is om deze te combineren met een BOB of GHB of INCH.

Ik heb er twee, 1 voor in de auto en 1 voor thuis, ze zijn niet 100% identiek maar qua producten wel.

De GO BAG bestaat uit een Condor H2O tas (of kloon) voorzien van een extra Condor MOLLE (of kloon) tasje.

IMG_0350.JPG IMG_0351.JPG
IMG_0352.JPG

De inhoud moet nog uitgebreid worden, tot nu toe zit er in:

Mora Garberg mes
Fenix LD 22 zaklamp
Nalgene 1,1 liter RVS fles
GSI RVS Mok met een deksel van Stanley(had ik nog)
Light My fire fire steel
Fluitje
Seinspiegeltje
Watervaste lucifers in oranje containertje
Altoids tin met Wetfire, Quicktinder en mini BIC aansteker
Oasis waterzuiveringstabletten
Spacepen
Esbit foldable stove met blokjes
Aquamarine waterfilter
Fresnel lens
Riemlus voor Mora Garberg

Wil er nog het volgende bij:
Grote katoenen zakdoek
Kompas
Write in the rain mini boekje
Duct tape
Noodslaapzak of Noodponcho
Wat te eten (energie reep of zo)
Mini EHBO kit

En zo'n riem van paracord lijkt me ook wel wat, moet ik alleen zelf maken.

Ziet er goed uit. Het idee van een Go-Bag op een BOB is heel goed. Mocht je om wat voor reden niet het hele zwikkie mee kunnen nemen dan kan je dit setje er van af halen.
In mijn grote rugzak reserveer ik de afritsbare zijtassen voor dit doel. In geval van nood zou ik met alleen die tassen ook verder kunnen.

Een Go-Bag ontwerpen heb ik al langer op het programma staan. Ik heb dezelfde Nalgene fles en was van plan er een Maxpedition tas bij te kopen die eigenlijk gelijk is aan de Condor. Dus ik zal dat filmpje van The Urban Prepper eens kijken om verder inspiratie op te doen.

Voor de oranje lanyards is zeker wat te zeggen, maar op zijn minst zou ik die van het mes vervangen door een zwarte. Tijdens problemen vestig je zo wat minder aandacht op het mes.

Ziet er goed uit. Het idee van een Go-Bag op een BOB is heel goed. Mocht je om wat voor reden niet het hele zwikkie mee kunnen nemen dan kan je dit setje er van af halen.
In mijn grote rugzak reserveer ik de afritsbare zijtassen voor dit doel. In geval van nood zou ik met alleen die tassen ook verder kunnen.

Een Go-Bag ontwerpen heb ik al langer op het programma staan. Ik heb dezelfde Nalgene fles en was van plan er een Maxpedition tas bij te kopen die eigenlijk gelijk is aan de Condor. Dus ik zal dat filmpje van The Urban Prepper eens kijken om verder inspiratie op te doen.

Voor de oranje lanyards is zeker wat te zeggen, maar op zijn minst zou ik die van het mes vervangen door een zwarte. Tijdens problemen vestig je zo wat minder aandacht op het mes.

De Condor tas is veel goedkoper dan de Maxpedition en er is ook een versie van Aliexpress die er erg goed uitziet en bijna niets kost.

De oranje lanyard zal bij een extreme SHTF vervangen worden voor een zwarte, heb ik standaard in de BOB, zou het triest vinden als ik 'm kwijt zou raken voordat de SHTF uitbreekt.

Die Ali versie had ik ook al gezien @Sun Beh Nim, maar ik heb nog niet de moet gehad die te bestellen.

Ik ga met de lanyards uit van het slechtste, maar ze verliezen voor een SHTF is iets wat je ook niet wil. Nu snap ik de oranje lanyards.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Helikon-Tex Kitbag wordt mij Go-Bag.
image3115044129366987.jpg

image3113466567414813.jpg

image3112921564650257.jpg

En een video (in het Pools met Engelse subs):

CC @Sun Beh Nim @Nomad

Dat is een heel mooi tasje, kan alleen de prijs niet vinden, ben toch wel benieuwd o_O

Volgens mij is die nieuw en nog niet gemakkelijk te verkrijgen, hij hoort in de nieuwe Bushcraft lijn van Helikon. Ik heb hem daarom via Amazon.de gekocht voor €59,95 (shadow grey) met gratis verzending.

Hier een video met de gehele bushcraft lijn (vanaf 4:45 zijn de pouches, de admin pouch ziet er ook veelbelovend uit):

Volgens mij is die nieuw en nog niet gemakkelijk te verkrijgen, hij hoort in de nieuwe Bushcraft lijn van Helikon. Ik heb hem daarom via Amazon.de gekocht voor €59,95 (shadow grey) met gratis verzending.

Hier een video met de gehele bushcraft lijn (vanaf 4:45 zijn de pouches, de admin pouch ziet er ook veelbelovend uit):

De prijs is nagenoeg hetzelfde als m'n Condor Tas inclusief zij tasje, dus het is eigenlijk voordeliger om de Helikon-Tex te kopen, een kant en klare oplossing.

Maxpedition fatboy kost ook de wereld niet. En is een fijn tasje vind ik. Alleen ik vind maxpedition verder veel te duur in het algemeen.
Maar heb inmiddels wel geleerd, liever iets goeds en klaar dan telkens ergeren dat het het NET niet is.

20161204_222825.jpg 20161204_222649.jpg 20161204_222609.jpg

Lijst van artikelen:
Helikon-Tex Kitbag
Klean Kanteen wide 1,1lt
Toaks titanium cup 750ml
Toaks titanium spork
Toaks titanium folding spork
Emberlit stove
Leatherman wave + bitset + extender
Nitecore MH20 oplaadbare LED flashlight
Sawyer mini
Light my fire firesteel
Mora bushcraft black
Ganzo folding knive
Recta DP2 kompas
Fluitje

Ik zou je alleen een andere fles aanraden, de Guyet Design RVS Nalgene.

Ik denk dat die beter past, deze heeft niet zo'n hoge dop.

Kost tussen de 20 en 25 euro.

Dan zou ik de Klean Kanteen in je BOB stoppen, kom wel goed uit 2 RVS flessen;)

Als ik het eerder had geweten, dan had ik ook die Helikon-Tex tas besteld, kant en klare oplossingen hou ik van.

Thanks, ja de Nalgene staat op de wenslijst want die is wat minder hoog en zal beter passen.

Terug
Bovenaan