Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is denk ik al vaker gezegd, maar Goal Zero is dure zooi met slechte specificaties in een mooi gelikt jasje.
Wanneer je naar de specificaties kijkt is het oneerbiedig gezegd niet meer dan een 33 ampère loodzuur accu met een 120 watt omvormertje en wat aansluitingen die men voor je heeft gemaakt. Ter vergelijking mijn auto heeft al een 70 of 90 ampère accu en mijn omvormertje van een paar tientjes die al jaren zijn werk doet levert 300 watt met 600 watt piek. Een loodzuur accu mag je maar voor de helft verbruiken om geen schade of verkorte levensduur te ondervinden. 4-500 cyclussen en dan is het wel gedaan. Je hoeft echt geen Einstein te zijn om voor minder dan de helft van het geld een dubbel zo goed systeem samen te stellen.
Dit is allemaal leuk om net je mobieltje op te kunnen laden of een klein lampje te laten branden. TV kijken zoals gesuggereerd is al haast niet mogelijk. Een TV die ongeveer 50 watt verbruikt bij 230V verbruikt dus van je 12V batterij 4,1 ampere. Dus kun je TV kijken voor een uur of 4 en dan is het op en moet je 26-52 uur je paneeltjes eraan hangen in de volle zon.
Stel liever zelf iets samen met eventuele hulp van wat techneuten op het forum.
Charge Times
- Wall Charger (72W): 5 hours
- Car Charger (30W): 13 hours
- Boulder 30 Solar Panel: 26-52 Hours
Battery Details
Ports
- Cell Type: AGM Lead-Acid
- Peak Capacity: 396Wh (12V, 33Ah)
- Lifecycles: hundreds of cycles ???????????????????
- Shelf-life: Keep plugged in, or charge every 3-6 months
- Internal Battery Dimensions: 7.7in L x 5.1in W x 7.1in H
- Fuses: none
- Management system: Charging and low-battery protection built-in
General
- USB port (output): 5V, up to 2.1A (10W max), regulated
- 6mm port (output, 6mm, green, hexagon): 12V, up to 10A (120W max)
- 12V car port (output): 12V, up to 10A (120W max)
- AC inverter Int (output, 50Hz, pure sine wave): 220V, 1.4A (300W continuous, 600W surge max)
- Power Pole Chaining port: 12V, up to 33A (400W max)
- charging port (input, 8mm, blue, circle):14-29V, up to 10A (120W max)
- Product SKU: 61209
- Chainable: Yes
- Weight: 29 lbs (13.2 kg)
- Dimensions: 10.25 x 8 x 8 in (26 x 20.3 x 20.3 cm)
- Operating usage temp.: 32-104 F (0-40 C)
- Certs: CE, FCC, ROHS
- Warranty 6 months
- User Guide: Download PDF
Simpel, een 12 volt koelkast op basis van een peltier element. Zit alleen maar een motortje in om een ventilator te laten draaien.Als het goed is staat er in de beschrijving dat er geen 230v motoren op aangesloten mogen worden en het zou een gemodificeerde sinus moeten zijn.
Hoe ze zelf er dan bij komen in de reclame dat er een koelkast op kan is mij een raadsel.
Heey, hallo,
Ik ben nieuw hier, en wil niet zeggen wat goed is, of niet goed over dit product,
maar ik wil wel aangeven dat een DC-AC omvormer niet direct overal geschikt voor is.
Ik weet niet wat voor omvormer er in zit, en wat voor AC spanning deze maakt.
Van de netbeheerder krijg je een (nagenoeg) perfecte sinus, ut de omvormers
komt vaak een blokspanning waar sommige apperatuur moeilijker mee overweg kan.
Ook moet je rekening houden dat apparaten met motoren er in vaak een behoorlijke
aanloopstroom hebben wat een paar keer de nominale stroom kan zijn.
Het kan dus zijn dat je apparaat met motor niet wil draaien, tenzij je hem op weg helpt.
*** Als iemand dit ding gaar reviewen, ik heb een oscilloscoop te leen om de AC spanning te bekijken.
(ben zelf ook wel benieuwd).
Harry Nack, ik kijk uit naar je zelfbouwsysteem