• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Google en privacy is geen gelukkig huwelijk’

Mayo

Last (wo)man standing
Als je je mobiele Android gebruikt om bij de kassa af te rekenen dan kan Google meekijken en zegt zelf in de voorwaarden dat ze die gegevens zullen gebruiken voor andere doeleinden, zoals bv persoonlijk gerichte advertenties.

Nu snap ik sowieso al die mensen niet die mbv hun mobiel of 'smart armband' willen betalen, maar dat zal wel een prepper-trekje zijn ;)

Youtube filmpje van BNR:

Zover ik weet geef je daar toestemming voor zodra je google pay installeert en gebruikt. Wij kregen ook die optie van onze bank maar wij trappen er niet in. (filmpje niet gekeken ivm beperkte data op mobiel)

Snap het ook niet want met je pinpas betalen gaat net zo snel. Je moet je mobiel eerst ontgrendelen, dan de app starten, daarna betalen en autoriseren. Met je pinpas is het sneller. Pas pas erin en pincode invoeren.

Jaren terug het datacenter van Google in de Eemshaven bezocht.
Vanaf dat moment gingen eigenlijk mijn ogen open hoe belangrijk en waardevol de informatie is die over internet uitgewisseld en beschikbaar is.

Het is niet zo dat al je informatie zomaar beschikbaar is, wel dat ze in principe alles van je weten. Wat ze niet weten wordt met AI ingevuld (aanname!).
De (fysieke) beveiliging is in ieder geval in orde, doorgaans maak ik een foto van het type plaatje om alle info eenvoudig daarna over te nemen.
Dat liet ik nu maar achterwege omdat er geen toestemming voor gegeven werd. Ik ben er vrij zeker van dat als ik het toch gedaan zou hebben op een zeker moment men adh van de metadata in de afbeelding uitgevonden zou hebben dat het een afbeelding was die is gemaakt op een locatie van henzelf. Met alle mogelijke gevolgen.

Dat ze beter weten hoe jij inelkaar steekt dan je partner is me wel duidelijk.

Terug
Bovenaan