• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hema uitschuifbaar periscoop niet eens zo gek

J

J.J

Gast
Best handig niet alleen voor kinderen, je kunt het ook helemaal 180 graden rond draaien, omdat het een ronde buizen systeem is.

Een uitschuifbaar spionnen periscoop waarmee je om de hoek kunt kijken. De periscoop is uitschuifbaar tot 39 cm. Bespied je doel! Alleen voor echte speurneuzen! :thumbsup:hahaha dat zijn wij toch ook het maakt mij niet uit of het voor kinderen is gemaakt.

Kost 3,00 Euro.

Urenlang speelpret met speelgoed dat kinderen ook zelf zouden uitzoeken. HEMA heeft daarnaast ook opgelet dat het speelgoed veilig en stevig in elkaar zit. En niet na één keer heen en weer rijden of op de grond vallen kapot is. Zo houd je blije gezichten.

• leeftijd: vanaf 3 jaar
  • afmeting: 27 x 10 cm
  • materiaal: kunststof
  • artikelnummer: 15190106
http://www.hema.nl/winkel/kind/kind....MTUxOTAxMDY&gclid=COrPsKGU2NACFVVuGwod9AkO6w

Laatst bewerkt door een moderator:
@J.J Hee, weer zoiets waarmee we meer kunnen doen met minder. Zonder veel geld uit te hoeven geven toch iets zinvols bereiken, mooi...

Misschien is dit een mooie gelegenheid om jullie op een doe-het-zelf "KFM" stralingsmeter te attenderen.
Het is wel wat knutselwerk maar is vast aardig voor de kerstdagen.
Zorgvuldig gemaakt is het een echt meetmiddel, en is in staat om na een kernexplosie behoorlijk betrouwbaar het stralingsniveau aan te geven. En dat met niet veel meer dan een blik, wat draad en aluminiumfolie, en wat droogmiddel en een beetje handigheid...

Het is niet dat ik nu op korte termijn een risico zie, maar het kan op zich geen kwaad om zoiets in huis te hebben, voor het geval het ooit...

Noot: De pen-vormige militaire dosimeters waar je doorheen kunt kijken functioneren eigenlijk op hetzelfde principe, maar dan met een kwartsvezel in plaats van aluminium blaadjes. Die dingen zijn (met laadapparaat) zeker ook het overwegen waard...

Maar het gaat nu vooral even om de zin en het knutselplezier, zonder kosten...
nw217.jpg

http://www.ki4u.com/free_book/nw217.jpg

Via de volgende link is meer informatie over zo'n KFM meter te vinden: http://www.ki4u.com/free_book/s60p792.htm

• Leuk
Waarderingen: J.J
Laatst bewerkt door een moderator:
Hema is dat het zelfde bedrijf dat worsten verkoopt?
Ja Flos honderd procent.
Als ik mijn maatje ook van het nut kan overtuigen is er één voor ons:thumbsup:;)

Maandag maar direct heen ander zijn de Hema Periscopen al uit verkocht door de toestroom van Preppers, hahahaha.
Voor jou hoef in niet bang te zijn jij komt er voor je worst.;):p

Mvg,
J.J

Laatst bewerkt:
@J.J deze ga ik zeker halen :cool:;) en ik zal je zeggen waarom , ik heb er al twee ,
één oude uit ww2 ,een legeruitvoering en ééntje , een soort van reclame ding
(maar wel een hele gave ) en waarom ik die heb , simpel vanwege de meerwaarde .
Het kan in slechte tijden je leven behoorlijk verlengen .
Ik heb die van mij een keer mee genomen naar een SC hier in de buurt , @Ray weet dat misschien nog wel want die
heeft me toen gehaald en gebracht en op de SC waren er lachende opmerkingen over als een ''Voyeur stick''
en werd er om gelachen (er was maar één meneer die er ook de meerwaarde van in zag
en er ook gelijk één wilde hebben .)
Velen denken bij een periscoop aan een ding op een duikboot of tank ,maar een periscoop werd ook erg veel gebruikt
in de loopgravenoorlog van 1914 -1918 maar ook in WW2 en wordt nu nog volop door het leger
(maar ook politie van sommige landen ) gebruikt van gemaakt
De grote voordelen zijn je staat veilig achter een muur of object zeker voor sluipschutters en je
kan op je gemak de boel verkennen .
Je valt veel minder op , een silhouet van een hoofd of lichaam in een deur of raamopening
valt veel meer op ( als zo'n periscoop , dus je verraad je locatie of aanwezigheid niet of veel
minder snel .Dit geldt voor zowel in stedelijk gebied als in het buiten gebied .
Zo'n periscoop kun je gebruiken zowel in een verdedigingslocatie als ook bij verkenningsdoeleinden
in gebouwen maar ook buiten .
paraopticbanner.jpg swatscope-irak.jpg swatscope-irak.jpg ww1periscoop.jpg

Voor degene die kinderen heeft hier nog een leuke site om er heel simpel zelf ééntje te maken
http://moomah.com/themagazine/imagine-being-a-spy

gr will

• Leuk
Waarderingen: Ray
@J.J mijn laatste regeltje van hierboven , dzeze voor kinderen zal ook wel voor kinderen van 3 jaar zijn :D
maar men kan hem natuurlijk ook zo gebruiken als sjabloon mocht men toch een keer op het idee komen
om zoiets zelf nog even te maken , want in met name WW1 werden diesoms periscopen van hout gemaakt door soldaten zelf .
En wellicht is het slim om die van de Hema een beetje camo kleur te geven .
gr will

De Hema periscoop doet meer,
Dan een spiegeltje het vergroot ook 5x en je kan het ergens tegen aanhouden voor steun, dat kan je met een telescoop spiegel minder of zelfs niet, buig je de spiegel om om een hoekje te kijken, en je steun het tegen een hoek dan zie je het spiegeltje niet meer,,,, hahaha en dat is juist niet de bedoeling.

Mvg,
J.J

Terug
Bovenaan