Niels
Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,
Zoals jullie weten ben ik veel met de rugzak op pad, vaak maar een paar dagen, of een nacht.
Bij een SHTF kan dit natuurlijk langer zijn, en ook ga ik met een paar anderen van hier een trip naar Zweden maken van een week.
Om niet te hard te gaan stinken leek het mij raadzaam om een super simpele manier te hebben om kleding te wassen.
Nu heb ik het super simpele idee bedacht om een ziplock te nemen, warm water en zeep er in, en daar je stinkende sokken in, en masseren die handel.
Tijdje laten staan, nogmaals masseren, tijdje laten staan, en in het lokale beekje uitspoelen.
Om dit trucje te flikken mot je natuurlijk wel bio zeep gebruiken.
Ik heb >>>Bij de Bever van Sea to Summit Laundry Wash<<< gekocht.
Dit is werkelijk super licht, 15 gram voor 50 velltjes.
Volgens de instructie heb je 3 velletjs per keer nodig ongeveer.
Omdat het nogal kostbaar is doe ik nu een test met groene zeep:
Lege ziplock.
Twee klodders groene zeep er in.
Water er bij.
Beetje de groene zeep in het water oplossen.
Sokken er bij in.
Het onderzoek loopt nog, maar ik vond ht al vast de moeite waard om er een topic over te startten.
Wellicht hebben meer mensen dit dilemma, of hebben hier super lichtgewicht oplossingen voor.
*** Even voor de duidelijkheid:***
Dit topic gaat er NIET om hoe je thuis je was doet, of op vakantie met je auto, maar puur voor in je BOB, of je rugzak voor een wandeltocht waarbij je niet te veel wilt meenemen.
Zoals jullie weten ben ik veel met de rugzak op pad, vaak maar een paar dagen, of een nacht.
Bij een SHTF kan dit natuurlijk langer zijn, en ook ga ik met een paar anderen van hier een trip naar Zweden maken van een week.
Om niet te hard te gaan stinken leek het mij raadzaam om een super simpele manier te hebben om kleding te wassen.
Nu heb ik het super simpele idee bedacht om een ziplock te nemen, warm water en zeep er in, en daar je stinkende sokken in, en masseren die handel.
Tijdje laten staan, nogmaals masseren, tijdje laten staan, en in het lokale beekje uitspoelen.
Om dit trucje te flikken mot je natuurlijk wel bio zeep gebruiken.
Ik heb >>>Bij de Bever van Sea to Summit Laundry Wash<<< gekocht.
Dit is werkelijk super licht, 15 gram voor 50 velltjes.
Volgens de instructie heb je 3 velletjs per keer nodig ongeveer.
Omdat het nogal kostbaar is doe ik nu een test met groene zeep:
Lege ziplock.
Twee klodders groene zeep er in.
Water er bij.
Beetje de groene zeep in het water oplossen.
Sokken er bij in.
Het onderzoek loopt nog, maar ik vond ht al vast de moeite waard om er een topic over te startten.
Wellicht hebben meer mensen dit dilemma, of hebben hier super lichtgewicht oplossingen voor.
*** Even voor de duidelijkheid:***
Dit topic gaat er NIET om hoe je thuis je was doet, of op vakantie met je auto, maar puur voor in je BOB, of je rugzak voor een wandeltocht waarbij je niet te veel wilt meenemen.