• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

I.C.E-map of I.C.E-dossier

Alberto

Senior Prepper
Ik zal beginnen met dubbele excuses:
- excuses als het in de verkeerde afdeling staat en excuses als er al een draadje is, maar ik kan het echt niet vinden (indien wel feel free om te verwijderen/verplaatsen :fluit:)

Ik ben dus bezig om een In Case of Emergency map samen te stellen.
Ik ken enkele mensen die plots voor een dergelijk feit staan en eigenlijk niets weten over hun ouders, broer, zus, ...

De bedoeling is als er iets misgaat: met mezelf, ons volledig gezin er toch enige info is.
Hoofdzaak is dat mijn kinderen maar de map hoeven te nemen en ze belangrijke gegevens vinden, maar ook een bundel dat ik niet ellenlang moet gaan zoeken tijdens een shtf-momentje.

Wat ik momenteel al in de map zou hebben:

- Datasheet per persoon
- Recente foto van iedere persoon (voor geval van vermissing of wegloper)
- Bank- en verzekeringsgegevens

Nu zit ik met de kwestie dat ik zoveel mogelijk gegevens wil geven, maar ook niet teveel voor als het in verkeerde handen zou komen. you'll never know

- Hoe lossen jullie dit op of hoe zouden jullie het doen?
- Welke gegevens zien we snel over het hoofd, die wel belangrijk kunnen zijn?

Gr

Misschien beginnen met dingen in het nederlands te benoemen.

In geval van nood : wachtwoorden van al je accounts.
Klinkt raar maar hoe kan je partner bij jouw gegevens, melden op fora dat je platgereden bent, boodschappen doen (pin) etc.

In geval van nood : wachtwoorden van al je accounts.
Klinkt raar maar hoe kan je partner bij jouw gegevens, melden op fora dat je platgereden bent, boodschappen doen (pin) etc.

Ik weet niet of het een goed idee is om pincodes in een map te steken die openbaar ligt?

En je bank verzekeringsgegevens en datasheet is wel een goed idee ?

Wat is het idee achter een In geval van nood ?
Bel je ouders, broer etc ?

En je bank verzekeringsgegevens en datasheet is wel een goed idee ?

Wat is het idee achter een In geval van nood ?
Bel je ouders, broer etc ?

Alsof je veel kan doen met een polisnummer?

off topic: Met alle respect petroman, maar jij maakt er regelmatig wel een sport van om vragen van topic openers in twijfel te trekken ipv concreet en constructief mee te denken.
Draadjes tot een abrupt einde brengen met een one-liner zijn je ook niet vreemd.

• Leuk
Waarderingen: Ray
off topic: Met alle respect petroman, maar jij maakt er regelmatig wel een sport van om vragen van topic openers in twijfel te trekken ipv concreet en constructief mee te denken.
Draadjes tot een abrupt einde brengen met een one-liner zijn je ook niet vreemd.

Klopt ik probeer een andere invalshoek te geven.
In dit geval vraag je wat er op zou moeten staan. Waar denk JIJ aan bij een datasheet ? Waarom noem je verzekeringspapieren ?
Aan de "normale" eerste lijns zaken die Martin noemt had je nog niet gedacht terwijl dat bij mij juist logisch is.
Juist omdat we niet weten wat een ander logisch vind stel ik vragen zodat je even moet (door,na) denken.

Ik stel geen vragen in twijfel maar ik twijfel wel eens of iemand ZELF al wel nagedacht heeft over de vraag. Het is natuurlijk ook wel makkelijk om gewoon je vragen hier te posten:
waar kopen jullie je goud, wie woont er ook in mijn buurt, ik zoek een goede basis expeditie set voor, etc. etc.

On topic: jij wilt een lijst maken voor anderen, hulpdiensten, familie (?) voor het geval dat.
Prima idee. Maar waar denk JIJ dan aan in het geval van dat ?
Ik heb een uitleg met fotos en tekst hoe mijn huisgenoten van groot naar klein de groepenkast kunnen begrijpen en iets doen of juist niet doen als er een automaat uit gaat. Ik heb eenzelfde verhaal voor het afsluiten van de gaskraan en water.

Wat mijn bloedgroep is vinden ze snel genoeg uit als ik naar het ziekenhuis moet.
En als ik ergens allergisch voor ben heb ik altijd iets bij mij waardoor dat kenbaar zou zijn.

Als bij inbraak je mapje gejat wordt kunnen polisnummers wel makkelijk zijn voor identiteitsfraudeurs.

• Leuk
@petroman ok, begrijp wat je bedoeld. Hopelijk begrijp jij ook dat ik vind dat er soms nogal snel reactie komt à la “heb je er wel zelf al over nagedacht.”
Want soms is dat wel het geval ...
Enfin, we begrijpen elkaar wel :)

On topic dan maar,
Bij die identiteitsfraude met polisnummers had ik nu inderdaad niet bij stilgestaan.
Een fotohandleiding lijkt me idd geen slecht idee

• Leuk
Terug
Bovenaan