• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
IK heb dit ding toen gekocht in Combo met de in de link zichtbare Alu Ketel/ Pan .
DE Driepoot weegt 765 Gram en bestaat uit Twee delen . In hoogte behoorlijk aanpasbaar door poten in te korten of wijdbeens uit elkaar te plaatsen . Lengte van de poten is 0ngeveer 1 Mtr . Onderste pootjes eruit is het 50 Cm .
Ondanks dit gewicht besluit ik het toch in de BOB te doen . Toch wel wat meer voordelen dan nadelen .
Ketel die ik erbij kocht is veel te zwaar en te groot voor in de rugzak .

https://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=2568

20161224_153009.jpg 20161224_153027.jpg 20161224_153153.jpg 20161224_153259.jpg 20161224_153337.jpg

3 stukken hout en een stukkie touw kunnen hetzelfde maar zijn lichter, haakje maken van een gevorkte tak. Kunt het zelfs in de natuur maken, hoef je alleen het touw te hebben.
(neemt niet weg dat het een leuk ding is hoor maar omdat je het over een BOB hebt denk ik dat je je ruimte en gewicht wel beter kunt gebruiken.)

3 stukken hout en een stukkie touw kunnen hetzelfde maar zijn lichter, haakje maken van een gevorkte tak. Kunt het zelfs in de natuur maken, hoef je alleen het touw te hebben.
(neemt niet weg dat het een leuk ding is hoor maar omdat je het over een BOB hebt denk ik dat je je ruimte en gewicht wel beter kunt gebruiken.)

Die Hout constructie geniet mijn voorkeur , en is een oplossing ( Deden we toen we jong waren altijd ) .
Deze driepoot hadden ze destijds tijdens aanschaf niet los en alleen met die 4 Ltr Pan . Had derhalve een ander bedrag voor kunnen staan .
Tientje of zo Haha .

• Leuk
Waarderingen: Ray
Ik vind het altijd wel heerlijk om op locatie zelf een pothanger te maken,... mits ik uiteraard m'n billy-can bij heb, want voor een mess-tin set heeft dat weinig nut.
Hier een foto van de opstelling die ik zelf meestal maak.
20160603_144316.jpg
Enkel een mes nodig, dus kun je je touw voor andere doeleinden bewaren:thumbsup:

Ik vind het altijd wel heerlijk om op locatie zelf een pothanger te maken,... mits ik uiteraard m'n billy-can bij heb, want voor een mess-tin set heeft dat weinig nut.
Bekijk bijlage 5077
Enkel een mes nodig, dus kun je je touw voor andere doeleinden bewaren:thumbsup:

Dat is ook een mooie constructie en simpel

Bekijk bijlage 5077

Jah, zo iets is ook erg praktisch, en voorziet.
Een klapzaagje en een mes heb je genoeg aan om dat te maken al.

Trouwens een erg leuke lokatie daar :). Goede herinneringen.
Daar moeten we nog eens terug met een leuke groep weer een grill maken ofzo :).

Terug
Bovenaan