boswachter
Survivor
Ik heb een bike friday vouwfiets. Hij kan 150kg aan gewicht dragen en alle onderdelen kunnen door zowat alle fietsenmakers gemaakt worden. Sowieso in europa zit ik wel veilig daarmee. Ik heb een radical design cyclone iv fietskar die 40kg aan gewicht kan dragen. Hij is 100liter en kan dus een flinke tent in. Of een opblaasbare kajak. Daar gebruik ik hem momenteel voor, zodat ik ook over water kan. Dit is een opblaasbare kajak die bijna net zo lekker vaart als een gewone kajak. Kajaks zijn ook ideale voertuigen om mee te jagen. Zo kun je op mijn kajak allemaal hengels doen en er flinke snoeken mee vissen. Zelf nooit gedaan, want ik vis alleen als ik echt eten nodig ben (vissen zie ik als mileuvervuilend en veroorzaker van dierenleed). Maar kameraad met precies dezelfde kajak heb ik al veel snoeken uit het water zien trekken vanuit zijn kajak. Met de kajak kun je op plekken komen waar nauwelijks mensen komen, en waar de natuur nog redelijk ongerept is (zover dat kan in NL). En waar veel vis zit. Je kan ondiepe wateren bevaren, en das wel handig. De kajak is een Advanced Elements Expedition Kayak, en kan 180kg dragen. Mijn vouwfiets, backpack vol eten en drinken en fietskar passen er perfect op. Merk je weinig van als je aan het peddelen bent. Zie hier onder foto's mijn fiets en vaar systeem:
Nadeel is wel dat ik vandaag iets van 60minuten bezig ben geweest om de kajak op te blazen en om al mijn spullen op de kajak te krijgen....Moet nog iets bedenken waardoor ik de tijd flink kan inkorten. Het opruimen gaat echter wel heel makkelijk. Dit is overigens een kajak waarmee je het hele jaar door kan varen. Zolang het water maar niet bevroren is.
Nadeel is wel dat ik vandaag iets van 60minuten bezig ben geweest om de kajak op te blazen en om al mijn spullen op de kajak te krijgen....Moet nog iets bedenken waardoor ik de tijd flink kan inkorten. Het opruimen gaat echter wel heel makkelijk. Dit is overigens een kajak waarmee je het hele jaar door kan varen. Zolang het water maar niet bevroren is.