Flos
SHTF Expert
Deze morgen kwam mijn vriend reeds vroeg uit Nederland om mij te helpen om mijn 3 kalkoenen te slachten. Zelf was ik al een uur bezig met onderandere water opwarmen. Ik heb 2 potten op het vuur gezet. Een van 100liter met 60liter water er in en een van 50liter met 30 liter water. Het water moet opzijn minst 85°hebben om de kalkoen hun veren gemakkelijk te kunnen verwijderen.
Na een voor mij tweede ontbijt gaan we aan de slag.
Ik had een jutte zak genaaid in punt vorm om over de dieren te stropen dat ze niet meer met hun vleugels konden slaan.
Op de foto zie je de kalkoen in de jutten zak.
hier wordt de kalkoen in het warme water gegedompeld om beter te kunnen plukken.
De kalkoen plukken is nog best een karwei.
Na het plukken worden de kleine haar veertjes af gebrand . Het dier wordt open gesneden de ingewanden worden verwijderd.
Van de lever ga ik pate maken. Van het hart en de maag wordt bouillon getrokken.
De drie kalkoenen moeten zo een 20 uur hangen om te besterven.
Daardoor krijg je malser vlees maar het versnijd ook veel gemakkelijker.
Na een voor mij tweede ontbijt gaan we aan de slag.
Ik had een jutte zak genaaid in punt vorm om over de dieren te stropen dat ze niet meer met hun vleugels konden slaan.
Op de foto zie je de kalkoen in de jutten zak.
hier wordt de kalkoen in het warme water gegedompeld om beter te kunnen plukken.
De kalkoen plukken is nog best een karwei.
Na het plukken worden de kleine haar veertjes af gebrand . Het dier wordt open gesneden de ingewanden worden verwijderd.
Van de lever ga ik pate maken. Van het hart en de maag wordt bouillon getrokken.
De drie kalkoenen moeten zo een 20 uur hangen om te besterven.
Daardoor krijg je malser vlees maar het versnijd ook veel gemakkelijker.