• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Kant en klaar in blik (soep/eten)

Doperwt

Senior Prepper
Beste,

Deze vier soorten heb ik altijd wat van in voorraad, en ook nog een bruinbonensoep van dit merk normaal gesproken. Het is niet perfect, maar tot nu toe is dit nog het lekkerste van wat ik heb geprobeerd. Er is ook nog een couscous soort zonder vlees van Menzi, en dat is een regelrechte ramp van natte drap, die zou je echt niet moeten kopen is mijn persoonlijk advies.

Nasi en bami bakken goed en de soepen zijn echt heel goed gevuld met bonen en stukjes worst als ik het vergelijk met Nederlandse merken. Dan zijn de huismerken en Unox echt totale water troep.

IMG_0047.JPG

Nu ben ik niet bijzonder groot, maar eet een blikje nasi of bami met gemak leeg en vul het dan ook aan met ei, sate, kroepoek en atjar. De combinatie maakt het dus lekkerder, maar zonder dat lust ik het ook prima. De soepblikken krijg ik niet alleen leeg en zijn zo goed vullend dat ik er zelfs wel twee dagen mee kan doen.

Maar nu de vraag:
- Wat is er nog meer in blik aan kant en klaar?
- Welke merken zijn de moeite waard en niet absurd duur.
- Welke blikken zijn ook nog een ruime twee jaar voor t.h.t.

Welk antwoord ik niet zoek:
- Is het gezond?
- Je kunt ook zelf maken.
- Ik vind dit merk soep of nasi/bami lekkerder.
- 30 jaar lang houdbaar en 10+ euro per blikje.

Wat heb ik geprobeerd:
- Gezocht in de supermarkten
- Online gezocht naar dingen

Als iemand een tip heeft voor kant en klaar maaltijden in blik, dan hoor ik het graag, met een bedrag in gedachte van ongeveer 5 euro per blik.

Hartelijk dank alvast. :wave:

Eintopf is inderdaad een goede maaltijdsoep.
Ik ga ook eens kijken in ons aangelegen Duitsland en uit proberen.

In Nederland zijn de soepen van de Aldi naar mijn mening veel beter dan die zoute soepen van de Unox of ander gerenommeerd merk.

Laatst bewerkt:
Ze zijn niet in blik, maar...
Ik vind de schotels van HAK in stazak erg lekker en er is de nodige variatie in.
Volgens de THT zouden ze geen 2 jaar houdbaar zijn, maar 3 jaar na aankoop smaken ze nog als nieuw ;)👍
Daarnaast rouleer ik ze regelmatig omdat ik ze best vaak eet 😊

https://hak.nl/assortiment/bonenschotels-in-stazak
https://hak.nl/assortiment/mexicanez-wraps
https://hak.nl/assortiment/protein-bowls

Deze laatste ken ik nog niet, volgende keer eens proberen.

EDIT: ik heb vanmorgen de Kidney bonen Chili-schotel gekocht: 550gr voor €3,09 bij de AH
(moest ff kijken of ik de kassabon nog kon vinden 😂)

HAK.jpg

Goed plan, en is ook vaak in de aanbieding met 1+1 gratis. 👍

Ik zag dat er ook nog pasta, macaroni en spaghetti in blik is, maar dat is overal uitverkocht nu en vraag mij af of dat spul wel lekker is. Als ik die blikken tegenkom neem ik een paar mee (hoewel ik het alleen maar online zag), maar hoef er niet veel van hebben, het kan gewoon een keer makkelijk zijn maar ook niet meer dan dat.

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Eintopf is inderdaad een goede maaltijdsoep.
Ik ga ook eens kijken in ons aangelegen Duitsland en uit proberen.

In Nederland zijn de soepen van de Aldi naar mijn mening veel beter dan die zoute soepen van de Unox of ander gerenommeerd merk.

De meeste maaltijdsoepen is voor de gek houderrij er zit geen stevigheid in.

De meeste maaltijdsoepen is voor de gek houderrij er zit geen stevigheid in.
Ik geloof je direct, maar in geval van nood, denk ik dat het een goede maagvulling zal zijn en de volgende dag weer een goede maaltijd
Of zoals vroeger de Duitse serie Ravioli, elke dag een blik Ravioli :lol:

Goed plan, en is ook vaak in de aanbieding met 1+1 gratis. 👍

Ik zag dat er ook nog pasta, macaroni en spaghetti in blik is, maar dat is overal uitverkocht nu en vraag mij af of dat spul wel lekker is. Als ik die blikken tegenkom neem ik een paar mee (hoewel ik het alleen maar online zag), maar hoef er niet veel van hebben, het kan gewoon een keer makkelijk zijn maar ook niet meer dan dat.

Ik heb uit België een paar blikken met ravioli en spaghetti meegenomen. Als het niet lekker blijkt te zijn, heb ik altijd nog een liter ketchup geprept. Daar maak je zelfs zand lekker mee. 🤭

Italiaanse schotel in blik.
Moet heel lekker zijn. In der tijd als ons Barbara moest koken voor de kinderen werd voor 50% zo een blik open gedraaid.
Ons Barbara kon de kooktijd van een hard of een zacht gekookt ei niet op zijn plaats brengen. Vandaar.
De jongste zegt dat ze het nog steeds zou eten. Haar zus niet die is veganistisch geworden.
In verschillende merken verkrijgbaar zelfs Zwam heeft het in zijn gamma.

Terug
Bovenaan