• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Kogel Aansteker

F

frans81

Gast
Op het eerste oog vond ik dit ding zeer verwarrend overkomen haha .
Maar nadat men het uit de vitrine haalde werd mijn stille vermoeden bevestigd !
Een heuse en zeer goed gemaakte Koperen Kogel gelijkende aansteker .
Wel moet er een nieuw vuursteentje in .
Gas zit er nog in .
Tevens heb ik dit model slechts op 1 plek gevonden via www en verder niets .
En dit terwijl er toch tig modellen te vinden zijn pff

Ik doe het als reserve in de BOB of Jas . Alles was nog voor de helft van de prijs dus een 0.75 cent investering .

Ondanks dat ik niet rook gaat ie waarschijnlijk in de jas bij de rest van de EDC inhoud .

Heeft iemand ervaring met deze gasaansteker types ?
Dit omtrent betrouwbaarheid!

20170922_195148.jpg 20170922_195230.jpg 20170922_195417.jpg

https://www.veilinghuis-online.nl/verzamelen/1907/kogel-aansteker

Ervaring heb ik er niet mee. En het is eigenlijk ook niet mijn ding.
Er is van oude munitie zoveel gemaakt dat ik het soms jammer vind van de huls of kogel.
Ik had laatst een mijn lanp in mijn handen op een rommelmarkt eigenlijk wel een mooi ding.
Maar het bleek dat het ook van een huls was gemaakt. Ik heb het mooi terug gezet.
Maar goed voor 0,75€ ben je er ook niet veel aan kwijt.

Mijn gedacht.

Ervaring heb ik er niet mee. En het is eigenlijk ook niet mijn ding.
Er is van oude munitie zoveel gemaakt dat ik het soms jammer vind van de huls of kogel.
Ik had laatst een mijn lanp in mijn handen op een rommelmarkt eigenlijk wel een mooi ding.
Maar het bleek dat het ook van een huls was gemaakt. Ik heb het mooi terug gezet.
Maar goed voor 0,75€ ben je er ook niet veel aan kwijt.

Mijn gedacht.

Dit is dus niet van oude munitie gemaakt haha .
Gewoon van een koperen massieve staaf .
Nieuwe productie maar ontzettend nauwkeurig en gelijkend .

• Leuk
Waarderingen: Flos
@frans81 , op gas ken ik ze niet , wel op benzine en van vroeger . het was net als een gewone benzine aansteker
maar doordat je het dopje wat over de lont zat moest losdraaien zal bij zo'n aansteker de benzine minder snel verdampen .
Op youtube zijn van die video's te zien waar russen ed zoiets maken .
(er staat ook een nieuwe gas (elektronische ontsteking ) versie video
gr will

Op de drukknop voor het gas staat ingestanst " Japan " .
Ben ik effe blij dat er geen China staat :fluit::D

Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met deze gasaansteker types ?
Dit omtrent betrouwbaarheid!
Ik heb precies dezelfde liggen. Helaas is die van mij lek ofzo want hij houd het gas niet lang vast. Na vullen hooguit 2 dagen laten liggen (dus niet gebruikt) en hij is al leeg. Wat wel handig is, is dat ding met het vuursteentje en veer erin. Die kun je ook los van de aansteker zelf gebruiken. De vonkjes die eraf komen, zijn genoeg om een vuurtje mee aan te krijgen met behulp van vaseline watten ;-)
Lekker klein dus uitermate geschikt voor je EDC

Ik heb precies dezelfde liggen. Helaas is die van mij lek ofzo want hij houd het gas niet lang vast. Na vullen hooguit 2 dagen laten liggen (dus niet gebruikt) en hij is al leeg. Wat wel handig is, is dat ding met het vuursteentje en veer erin. Die kun je ook los van de aansteker zelf gebruiken. De vonkjes die eraf komen, zijn genoeg om een vuurtje mee aan te krijgen met behulp van vaseline watten ;-)

Zo zie je maar haha Twee weten meer dan 1 ;)
Zo had ik het nog niet bekeken met dat vuursteen gedeelte :eek:
Deze die ik hier heb is gelukkig niet lek ! God weet hoelang dat gas er al inzit !?
Bedankt voor de Hint ;)

Terug
Bovenaan