janvanloon
Senior Prepper
Wie van jullie gebruikt kruiden als medicatie?
Ik gebruik sinds kort kruiden ( omdat ik veel buiten zit ).
Eerst had ik vanalles op olie gezet. Eerst kruiden plukken, drogen, verpulveren en hup op olie. ( amandel of koolzaad is het beste want olijf olie geeft een geurtje
). 3 weken rusten op een donkere plek van rond de 20 graden en dagelijks schudden. Afzeven en klaar. Dan een hoop verschillende soorten teer ( den, berk en fatwood ) zitten te maken bij een kampvuurtje ( geen foto's van gepakt en verbaasd hoeveel je moet wegfikken voor een kleine hoeveelheid teer ). Daarna alles zitten te verwerken. Bijna is alles klaar. Nu heb ik hiervan zalf gemaakt. ik smelt de bijenwas au bain marietje. eenmaal gesmolten gaat er zuivere amandelolie bij ( de was stolt terug dus nog even laten verwarmen ). Dan de kruidenolie erbij en het mengsel kan in potten. Ik persoonlijk heb graag een hardere zalf ( die smelt door de warmte van je lichaam en door de wrijving ) dus heb ik dit gebruikt: 50% bijenwas, 40% amandelolie en 10% kruiden olie. Ik heb dit allemaal in kleine blikjes gedaan zodat het handig is om mee te nemen. Ook zitten er twee katoenen zakjes bij om verse thee te maken ( of in een noodgeval een kruiden kompres ). 95% van deze kit is voor wonden, uitslag, brandwonden en andere huidproblemen
)
Ik gebruik sinds kort kruiden ( omdat ik veel buiten zit ).
Eerst had ik vanalles op olie gezet. Eerst kruiden plukken, drogen, verpulveren en hup op olie. ( amandel of koolzaad is het beste want olijf olie geeft een geurtje