Ik ben pas sinds kort in het prepwereldje beland en na een grondige analyse van mijn eigen woonsituatie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik zeker niet alle ruimte van de wereld (ik woon in een appartement) heb om prepspullen op te slaan. Ik heb zeker genoeg ruimte om een voorraad eten en water in te slaan, plus wat kleine dingen zoals wat cashgeld, zilverstukken, zaklamp, zakmes, waterfilter dat soort dingen. Nu zie ik ook dat materiaal om op te koken, zonnepanelen, gereedschap en dat soort dingen handig is om in huis te hebben (ik noem dit na eten, drinken, wat medicatie en een zaklam/-mes en wat kleine "survivalgear" de minder essentiële dingen) Helaas heb ik daar geen ruimte voor. Ik heb wel een ruime berging, maar die bevindt zich beneden NAP en mijn woning ligt vlak naast een dijk, dus dat lijkt me niet de beste ruimte om belangrijke spullen op te slaan.
Nu had ik bedacht een lijst te maken, of locaties op de plattegrond van mijn regio te omcirkelen, waar ik dit soort spullen kan halen, met routes en alternatieve routes daarheen. Bouwmarkten, sportwinkels, kampeerwinkels, outdoorwinkels noem maar op. Zodat ik deze locaties altijd weet te bereiken en "op het laatste" moment spullen kan halen die voor de specifieke aankomende situatie belangrijk zijn.
Hoe denken jullie hier over, handig of niet? Toch maar op de een of andere manier ruimte zien te vinden waar ik de wat grotere, minder essentiële dingen kan opslaan?
Graag hoor ik jullie mening.
Nu had ik bedacht een lijst te maken, of locaties op de plattegrond van mijn regio te omcirkelen, waar ik dit soort spullen kan halen, met routes en alternatieve routes daarheen. Bouwmarkten, sportwinkels, kampeerwinkels, outdoorwinkels noem maar op. Zodat ik deze locaties altijd weet te bereiken en "op het laatste" moment spullen kan halen die voor de specifieke aankomende situatie belangrijk zijn.
Hoe denken jullie hier over, handig of niet? Toch maar op de een of andere manier ruimte zien te vinden waar ik de wat grotere, minder essentiële dingen kan opslaan?
Graag hoor ik jullie mening.