D
Deleted member 2679
Gast
Graag zou ik met jullie nadenken over het delen van een BOL met gelijkgestemden in je eigen omgeving. Misschien nog wel belangrijker: hoe vind je die BOL en/of hoe vind je die gelijkgestemden in jou omgeving?
Als eerste, waarom dit topic?
Ik ben web ontwikkelaar van beroep en wil als project een tool opzetten die het mogelijk maakt om mensen veilig en geïnformeerd bij elkaar te brengen. Dit stelt deze mensen in staat om een gedeelde BOL op te zetten waarbij de risico's rondom het delen van informatie beperkt blijven tot het minimum. De community's die hieruit voort kunnen komen zijn van onschatbare waarde.
Case
Ik ga uit van de volgende punten:
Ik kan me voorstellen dat er veel vragen zijn die iemand (of een groep/community) beantwoord wil zien wanneer hij/zij opzoek gaat naar deelnemers voor zijn/haar gedeelde BOL. Andersom kan iemand die opzoek is naar een gedeelde BOL misschien eisen hebben waaraan een BOL moet voldoen:
Als de behoefte er is zou ik verder willen nadenken over de functionaliteiten van deze tool. Wat is er minimaal nodig aan functionaliteiten voor het functioneren van deze tool?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en hoop op een goede discussie!
Als eerste, waarom dit topic?
Ik ben web ontwikkelaar van beroep en wil als project een tool opzetten die het mogelijk maakt om mensen veilig en geïnformeerd bij elkaar te brengen. Dit stelt deze mensen in staat om een gedeelde BOL op te zetten waarbij de risico's rondom het delen van informatie beperkt blijven tot het minimum. De community's die hieruit voort kunnen komen zijn van onschatbare waarde.
Case
Ik ga uit van de volgende punten:
- In Nederland is het vinden/opzetten van een geschikte BOL best lastig. We zijn een redelijk druk landje in veel gebieden
- Het delen van een BOL kan heel veel voordelen opleveren
- Het vinden van gelijkgestemden in jou omgeving om zo'n gedeelde BOL vorm te geven is niet eenvoudig
- Het delen van informatie rondom een gedeelde BOL kan gevaarlijk zijn. Je gaat niet het adres/de locatie van je BOL met de rest van de wereld delen
- Een eenvoudig forum biedt niet de functionaliteiten die nodig zijn voor dit doel
Ik kan me voorstellen dat er veel vragen zijn die iemand (of een groep/community) beantwoord wil zien wanneer hij/zij opzoek gaat naar deelnemers voor zijn/haar gedeelde BOL. Andersom kan iemand die opzoek is naar een gedeelde BOL misschien eisen hebben waaraan een BOL moet voldoen:
- Wat brengt iemand mee aan kennis, ervaring, voorraad en spullen?
- Met wat voor personen ga ik een BOL delen?
- In wat voor omgeving bevindt de BOL zich?
- In welke zaken voorziet de BOL?
- Hoe professioneel is de BOL opgezet?
- Is er behoefte aan een tool zoals ik deze hier omschrijf of is die er al lang?
- Zou je überhaupt ooit aan een gedeelde BOL willen deelnemen of deze willen opzetten?
Als de behoefte er is zou ik verder willen nadenken over de functionaliteiten van deze tool. Wat is er minimaal nodig aan functionaliteiten voor het functioneren van deze tool?
- Potentiële deelnemers zoeken op omgeving?
- Gedeelde BOL's zoeken op omgeving?
- Een aanmeldproces?
- Een goedkeuringsproces?
- Een proces om informatie (deels) te delen van deelnemer of BOL?
- Een mogelijkheid om berichten te delen in bestaande gedeelde BOL's?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en hoop op een goede discussie!