Brabants boerinneke
Elementary prepper
Beste prepper en kweek vrienden,
Dit jaar heb ik voor de tweede keer een moestuintje. Dit jaar ben ik wat meer gaan experimenteren op het gebied van groenten. Ik had vorig jaar voornamelijk tomaten, tuinkruiden en courgettes.
Ik heb nu;
TUINKRUIDEN
- bladpeterselie
- koriander
- dille
PEPERS & PAPRIKA'S
- Potpaprika 'Redskin' F1 hybride (Caspicum annuum)
- Sweet Hungarian, witte puntparika (Caspicum annuum)
- Sweet Palermo, zoete rode puntpaprika (Caspicum annuum)
- Shata Baladi, Egyptisch pepertje (Caspicum annuum)
- Jalapeño , Mexikaanse peper (Caspicum annuum)
Hier heb ik drie verschillende soortjes van. deze pepersoort is schaars en de lokale groenteboer
Betaald hier een leuk centje voor.
TOMATEN
- Rode Cherry Tomaat
- Black Cherry tomaat
- Roma Tomaat
- Tros Tomaat
KOMKOMMER
- Mini Komkommer
FRUIT
- Citroen
- Watermeloen
- Mango
- Braeburn Appel
- Aardbeien, vorig jaar twee stekjes bij de Aldi gekocht, nu heb ik er ongeveer dertig.
Alle andere fruitsoorten uit eigen kweek.
Alles word biologisch gekweekt, er komt geen chemische troep aan te pas!
Ik word er triest van, elk jaar zie ik steeds maar minder vlinders en bijen....
En dan nu tijd voor wat kiekjes
De pot paprika
De pot paprika word maximaal zo'n 40 cm hoog, naar mijn mening voor ie-der-een geschikt!
Heb je geen tuin? Ook geen balkon? Niet getreurd, daarom heet het ook 'pot paprika'
Dit soortje is ook prima voor in de vensterbank! Zorg er dan wel voor dat je de plant elke dag een kwart draait, zo geef je iedere dag een andere kant van de plant volop het zonnetje!
Ik gebruik voor m'n paprika's en pepers mediterraanse potgrond, hier zit al de juiste mestvoeding in en is lekker luchtig, weet wel dat je extra bij moet mesten als de dames in de bloei staan, ze hebben dan een extra energie boost nodig voor de productie
Shata Baladi pepers
De dames staan nu in 12 liter potten, boven op de aarde heb ik aluminium viltjes gelegd, dit helpt voor de productie. Aangezien ze binnen staan moet ik met een penseel net doen of ik een bij ben, ik ga dan voorzichtigjes met het penseel langs de stampers van de bloemetjes, zodat deze (hopelijk) bevrucht worden. Bij de paprika's doe ik dit niet, die staan buiten vrolijk te wezen
Snel weer een update dames en heren, heb het momenteel druk met de koters!
Tot gauw
Dit jaar heb ik voor de tweede keer een moestuintje. Dit jaar ben ik wat meer gaan experimenteren op het gebied van groenten. Ik had vorig jaar voornamelijk tomaten, tuinkruiden en courgettes.
Ik heb nu;
TUINKRUIDEN
- bladpeterselie
- koriander
- dille
PEPERS & PAPRIKA'S
- Potpaprika 'Redskin' F1 hybride (Caspicum annuum)
- Sweet Hungarian, witte puntparika (Caspicum annuum)
- Sweet Palermo, zoete rode puntpaprika (Caspicum annuum)
- Shata Baladi, Egyptisch pepertje (Caspicum annuum)
- Jalapeño , Mexikaanse peper (Caspicum annuum)
Hier heb ik drie verschillende soortjes van. deze pepersoort is schaars en de lokale groenteboer
Betaald hier een leuk centje voor.
TOMATEN
- Rode Cherry Tomaat
- Black Cherry tomaat
- Roma Tomaat
- Tros Tomaat
KOMKOMMER
- Mini Komkommer
FRUIT
- Citroen
- Watermeloen
- Mango
- Braeburn Appel
- Aardbeien, vorig jaar twee stekjes bij de Aldi gekocht, nu heb ik er ongeveer dertig.
Alle andere fruitsoorten uit eigen kweek.
Alles word biologisch gekweekt, er komt geen chemische troep aan te pas!
Ik word er triest van, elk jaar zie ik steeds maar minder vlinders en bijen....
En dan nu tijd voor wat kiekjes
De pot paprika
De pot paprika word maximaal zo'n 40 cm hoog, naar mijn mening voor ie-der-een geschikt!
Heb je geen tuin? Ook geen balkon? Niet getreurd, daarom heet het ook 'pot paprika'
Dit soortje is ook prima voor in de vensterbank! Zorg er dan wel voor dat je de plant elke dag een kwart draait, zo geef je iedere dag een andere kant van de plant volop het zonnetje!
Ik gebruik voor m'n paprika's en pepers mediterraanse potgrond, hier zit al de juiste mestvoeding in en is lekker luchtig, weet wel dat je extra bij moet mesten als de dames in de bloei staan, ze hebben dan een extra energie boost nodig voor de productie
Shata Baladi pepers
De dames staan nu in 12 liter potten, boven op de aarde heb ik aluminium viltjes gelegd, dit helpt voor de productie. Aangezien ze binnen staan moet ik met een penseel net doen of ik een bij ben, ik ga dan voorzichtigjes met het penseel langs de stampers van de bloemetjes, zodat deze (hopelijk) bevrucht worden. Bij de paprika's doe ik dit niet, die staan buiten vrolijk te wezen
Snel weer een update dames en heren, heb het momenteel druk met de koters!
Tot gauw