Groot gelijk kappen met die onzin. We leven niet meer in de middeleeuwen maar in drukke steden waar geen plek meer is voor romantische kachelstook.
Jammer dat ze ook niet meteen die terraskachels privé en beroepsmatig verbieden. Als je 's winters buiten wilt zitten krijg je het gewoon koud.
Dan nog die sfeer gel kachels: ongezond en ook weg ermee.
Moet je eens kijken hoe onze gezondheid en de natuur opknapt. Als was het al vanwege het niet meer rond de wereld verplaatsen van die dingen danwel fabriceren.
@petroman , dingen verbranden en verbrande dingen vinden veel mensen al eeuwen leuk, en nu het vuurwerk en de pijlen de nekken om wordt gedraaid, ontaardt het weer in explosies en raketten. Koud, worden velen daar ook van, en ongezond is dat ook.
Dan, heb ik liever de langzame gecontroleerde verbranding van een houtvuurtje.
Als "preppert", houd ik er graag rekening mee dat we ons niet alleen mentaal als oerbewoner kunnen gaan gedragen (QED), met nog meer stenen en knotsen dus, maar er ook eens fysiek toe gedwongen zouden kunnen worden. Zodra de stinkende en roetende olie op is (ook verbieden?
), in een rampscenario, dan is het toch wel fijn om een houthaardje te hebben. Wordt die verboden en door een morbide deugbrigade uit ons huis gesleept (net als indertijd de radio's) dan zit ik wel met koude prepbillen op een koude prepbank in een koud prephuis.
Nog meer knevelen en verbieden vinden sommigen misschien een goed idee, maar dat is niet mijn definitie van het wegnemen van de kern van een groter probleem.
Ik denk dat het meer gelegen is in het feit, dat velen hier op een hoop zijn gekropen. Onnatuurlijk dicht op elkaar, en wellicht bovenop die ene arme met een houthaardje. Laat dan de wal het schip maar keren. Vol die houthaard, met desnoods de oude gympen en het kunstbeen van wijlen tante Agaath erop, en stook je vrij!
In 1960 hadden we zo'n 11.000.000 inwoners en nu zo'n 18.000.000 en straks 20.000.000
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingsteller
In 1960 werd er kolen gestookt en was dat eigenlijk geen probleem. Welnu, gooi tante Emma dan maar weer open
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Staatsmijn_Emma
Kortom: we zijn hier met veel teveel. We moeten m.i. echt stoppen met het zoeken naar snelle oplossingen met fallout en zo. Maar wat zou er mis zijn met "de handrem er solide op", en weer terug naar een verdraagzamer niveau door natuurlijk verloop?
Een beetje meer vrijheid en ruimte voor iedere nog verstandige, en een natuurlijker en zelfstandiger leven... En (helemaal mee eens) veel meer natuur!
Dat zou geen symptoombestrijding zijn, maar de oorzaak aanpakken. We hebben onszelf in de huidige risicovolle situatie gemanouvreerd, en "deal with it" zou ik zeggen, zonder de laatste restjes zelfredzaamheid ook nog te verwijderen en ons volledig aan het infuus te hangen.
Er hoeft dan maar iets te gebeuren, en de gehele verzorging die nu op allerlei vlakken "op haren en snaren staat", spat uiteen.
En geen verbod ... dat dat voorkomt.
Ik schreef dit natuurlijk met een
maar in de kern wel gemeend...
"De laatste jaren groeide de bevolking vooral door buitenlandse migratie. In 2022 immigreerden iets meer dan 400 duizend mensen naar Nederland, waarvan ruim een kwart uit Oekraïne. Naar verwachting zal de bevolking ook in de toekomst vooral groeien door buitenlandse migratie."
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/50/prognose-meer-inwoners-door-migratie
Doe daar eens iets aan, uzelf politici noemenden, zou ik zo zeggen...