Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ik heb ook multi-vitamine en vitamine C op voorraad. Vanwege de houdbaarheidsdatum niet meer dan één pot van elk. Weet iemand hoelang die vitamines goed blijven na de tht datum?
Is dat dan hetzelfde als met gewone medicatie?De houdbaarheid van vitamine supplementen houd verband met de reactie op zuurstof. Zuurstof degenereert de vitamines en maakt de vetzuren ranzig.
Je doelt op medicatie uit de big pharma? dat is een geheel andere orde van materie, daar heb ik geen antwoord op. Ik heb een achtergrond in de voedingsleer, niet in medicatie vanuit de industrie.Is dat dan hetzelfde als met gewone medicatie?
Vitamine E (tocopherol) is een vetzuur. De synthetische vitamine E variant is dl-alpha-tocoferol.@Highway: Wat zijn dat voor vetzuren in vitaminepillen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat doen die?
Een hele makkelijke, natuurlijke en goedkope vitamine bron is: biergist tabletten. Deze zitten wel vol met B vitamines en enkele mineralen.
mooie bijkomstigheid als dit waar is ( zelf nog niet getest)
Ik weet geen andere plaats maar heb wel een tip die we op ons heerlijke forum hebben opgedoken en bleek te werken.
Muggen, ze steken en bezorgen jeuk. Wij lazen - ik denk zo'n 2 jaar geleden - de tip van biergistpillen. Een gezond en bloedzuiverend middel waar de muggen niet van zouden houden.
Wij hebben het uitgeprobeerd en het werkte inderdaad. De muggen waren er wel en zoemden er ook lusitig op los maar gestoken werden we niet! Rita zat anders onder de bulten!
We beginnen een paar dagen voor vertrek kleine porties te nemen. De pillen kopen we bij een goedkope drogist.
Hiermee kan je mogelijk wel naar die met muggen overwoekerde maar mooie plaatsen aan het water.
http://www.vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/hebben-muggen-een-hekel-aan-b-vitamines-195/Het weinige onderzoek naar de relatie tussen vitamine B en muggenbeten heeft nog geen wetenschappelijk verband aangetoond.
Vitamines en mineralen...ik noemde al eerder Schindele's mineralen.
vHeeswijk noemde het een goede aanvulling in een SHTF. (wie gewoon gezond eet heeft het niet nodig)
Samenstelling :
Kiezelzuur, aluminiumoxide, kaliumoxide, ijzeroxide, calciumoxide, magnesiumoxide, natrium, mangaan, koper, zink, kobalt, molybdeen, borium, chroom, nikkel, vanadium, fosfor, stikstof, ammoniakstikstof, stikstof organisch en overige sporenelementen....
Vitamine D is moeilijk om uit voedsel te halen en in Nederland niet gemakkelijk om voldoende van te krijgen uit zonlicht, met name uiteraard in de winter. Nodig voor sterke botten en tanden. Het wordt wel toegevoegd aan sommige voedingsmiddelen maar als die er niet meer zijn... Misschien is dit ook goed als supplement?
Daarom noemde ik hem ook even. Hij vond dit een goede aanvulling. http://preppers.nl/forum/threads/2204-Kiemen?p=401709&viewfull=1#post401709Vheeswijk heeft hier op het oude forum ook veel over gepost en zelfs het zelf maken van mineraal suppleties, daarbij komt het aspect van opneembaarheid ook aan de orde.
Door champignons en andere paddestoelen eerst een half uur/uurtje buiten in het zonlicht te leggen maken deze vitamine D (D2) aan en geven dat bij consumptie dan weer door aan jou.Vitamine D is moeilijk om uit voedsel te halen en in Nederland niet gemakkelijk om voldoende van te krijgen uit zonlicht