InfernoSis
Diehard Prepper
Dit filmpje van 10 minuten toont (in het Engels) hoe je een tuin kan omvormen naar een moestuin zonder de grond om te woelen, ook wel "no-dig gardening" genoemd in het Engels.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ken je "The One Straw Revolution" dan van Masanobu Fukuoka? Zeer interessant om te lezen, hoewel het misschien niet simpel is om zoiets hier te implementeren (wisselteelt van rijst en graan).Ooit had ik een tuintje waar ik het taoïstische "wu wei" principe hanteerde, oftewel handelen door niet te handelen, of beter gezegd: "niet handelen tegen de aard der dingen in". Er werd daar wel eens wat gezaaid of gepand, liefst ook nog wat geoogst, maar eigenlijk mocht alles daar gewoon zijn gang gaan. Onkruid bestond niet, en de mooiste plantjes kwamen spontaan op.
@InfernoSis, Sorry, de man die woestijnen vruchtbaar maakt is een andere man. John D. Liu heet hij. Soms is mijn geheugen niet perfect. Een filmpje om het goed te maken:
Die had ik al gevonden, en is heel veel te vinden op het net, in verschillende talen. Maar ik zoek een boek. Iets wat ook werkt zonder stroom en internet.Lijstjes van groenten die het goed doen samen zijn er zat te vinden :
https://www.tuinadvies.nl/artikels/combinatieteelt_groenten_planten
Term is combinatieteelt.