Nou, dat was een goed begin van de dag. Opstaan…jasses wat koud, snel sloffen en badjas aan en richting toilet voor de ochtendplas. Deze wel gewoon doorgespoeld, want tja…als het water op is heb je nog wel het volle reservoir, en als je het niet direct door hebt dat er wat mis is, spoel je automatisch door. Ondertussen ben je er wel achter dat het licht het niet doet, maar als je moet, dan moet je, dus maar even in het donker gegaan. Hm, eerst kijken wat er mis is wordt lastig met beperkt zicht, dus toch maar gewoon eerst je lenzen inproppen. Oh, geen water, kan m’n handen niet van tevoren wassen. Fles water uit de voorraadkamer, handen wassen, lenzen in waarvan de vloeistof natuurlijk ook koud is. Ja, hoogste tijd om een bril te gaan regelen, ik heb het wel gehad met alle bijkomende ellende bij lenzen.
In een echte situatie zou ik nu dus de galerij op gaan om de meterkast te checken, zelfs al zou ik inmiddels ook wel snappen dat daar het probleem niet zal liggen als ik geen licht én geen water heb.
Leerpunt, en best een belangrijke; nieuwsvoorziening. Zonder stroom doet tv en internet het natuurlijk niet…dus wordt toch écht belangrijk een wereldontvanger op batterij te gaan scoren. Nou, dan maar gaan aankleden en even op het balkon staan (de kou in aangezien ik dus zonder nieuwsvoorziening in elk geval even bij de buren e.d. zou gaan checken hoe het er bij hun voorstaat en of ze wat weten).
Daarna mijn ouders bellen die een wijk verder wonen, om te kijken of het zeer lokaal is, of groter. Is het alleen hier zou de rest van de dag geen punt zijn natuurlijk, dan zou ik gewoon bij hen neerstrijken. Is het groter dan een telefoontje naar de veiligheidsregio om toch wat informatie te bekomen.
Terug binnen, nu eerst maar eens een bakje koffie fixen. Brandertje aan en 1 van de nieuwe pannetjes erop met water. Even geen zin in opschenk-geknoei, dus we gaan gewoon voor oploskoffie.
De wind lijkt vandaag weer op de voorkant van het huis te staan, de kant van mijn slaapkamer en de keuken, dus dat is mazzel. Het balkon is redelijk beschut, dus ik laat het bovenlichtje nog even open staan zolang de zon er op staat, dan weet ik zeker dat er genoeg ventilatie is hier in de woonkamer.
Ik denk dat ik na het koffie maken maar een beetje havermout klaarmaak voor ontbijt, want tja, die pakken melk in de koelkast (die dus niet zou werken)….
Ontbijt op, wat nu? Laat ik slim zijn en vast her en der wat kaarsen neerzetten.
Temperatuur buiten om 12.00 zo rond de 3 graden, gevoel -7, temperatuur binnen, in de woonkamer, is het nog 16 graden (thermo voor het slapen daarop gezet, ala uitval was pas in de ochtend, vanochtend meteen teruggezet naar 5).
**Het is blijkbaar een errug lokale storing, ze zijn hiernaast bezig met elektrisch gereedschap
**
Bij gebrek aan een beeldscherm om achter te plakken, nu maar bezig met kampeer/bugout spulletjes inventariseren en puzzelen met de BOB’s indelen, kijken wat daarvoor mist.
16.00; Binnentemperatuur 2 graden gestegen dankzij het zonnetje. In de keuken is het wel ijzig koud, dus na wat bestek e.d. pakken daar verder niet meer gekomen. Ondertussen de oude stroeve multitool en zakmesje in de olie gegooid, maar het lijkt weinig uit te halen. Haal ik natuurlijk ook nog een vinger open aan het zaagblad. Inmiddels ook een yatzee scoreblaadje gevuld ( note to self; extra setje aanschaffen voor de BOB), Lunch bestond uit een paar boterhammen met zoetwaar, zodat de koelkast niet weer open hoefde. Na vandaag raak ik meer en meer gecharmeerd van de prikblikbrander, heerlijk in no-time koffie of prakkie klaar. Daar komt er dus ook zeker nog 1 extra van.
Zo meteen eens even kijken wat ik aan voedzaams voor avondeten bij elkaar kan mikken, en de slaapvoorziening vast opschudden.
Dinnertime. Niet specifiek bug-in, daar hadden makkelijkere opties voor geweest, maar wel een mooie kans om eens te experimenteren met het zelfgedroogde voer. Dus men neme een portie snelkookrijst, gedroogde pompoen, wortel, courgette en ui en een paar stukjes gedroogde wilde paddenstoelen, laten het geheel eerst een beetje wellen en brengen het dan aan de kook met een snufje zout en bijna op het einde een zakje ketchup erdoor. Not bad. Heeft me meteen geïnspireerd om zelf maaltijden samen te gaan stellen van verschillende gedroogde dingen voor in de BOB en kampeertripjes, scheelt toch een hoop gewicht vergeleken met blikvoer.
18.00; bedje opgemaakt, kaarsjes aan. Niet heel veel licht zo, dus dat zal vroeg slapen worden.
Eind avond toch maar ‘abort mission’. Bepaalde omgevingsgeluiden kan ik prima buitensluiten, maar dat bloedirritante harde beeldschermgeluid helaas niet. Maar; lang genoeg erin gelegen om te merken dat het heerlijk knus is en ik me om de temperatuur geen zorgen hoef te maken . Ik had er waarschijnlijk warmer gelegen dan in de slaapkamer met dekbed+wollen deken (volgende keer slaapzak mee naar bed dus) Moest wel even mijn draai vinden, maar dat komt puur omdat ik mummy-modellen nog niet zo gewend ben.