Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vraagje voor preppers met een BOB.
Met een BOB zou je minimaal 3 dagen outdoor moeten kunnen overleven.
Wie oefent dat daadwerkelijk regelmatig en ook bij hondenweer en hartje winter?
Overleg over wat mee te nemen naar een camping? Je doelt op sommigen, de meeste doen dit al voor de tigste keer en dan hoef je niet veel te overleggen/na te denken.@Ray,
Ben ik niet helemaal met je eens.
Als ik zie hoeveel overleg er hier is over wat mee te nemen naar een camping dan is dat niet een kwestie van snelwegtas pakken en drie dagen op een houtje bijten.
Uitzonderingen daar gelaten.
Eenmaal daar met je trailer, caravan etc mag het dan slecht weer zijn maar dat is iets anders. Dat overkomt menig vakantieganger in NL.
Ook zit er een verschil in of je op jezelf bent aangewezen. In een donker nat bos.
Vraagje voor preppers met een BOB.
Met een BOB zou je minimaal 3 dagen outdoor moeten kunnen overleven.
Wie oefent dat daadwerkelijk regelmatig en ook bij hondenweer en hartje winter?
Ik was in Velp, en heb daar met eigen ogen gezien dat er veel was wat zeker niet in een snelwegtas past(e).Het zou echt leerzaam zijn om zelf eens deel te nemen na al die jaren Petroman, je hebt nu een oordeel terwijl je uitsluitend de verhalen kent.
Velp was idd een aparte wat dat betreft, mega grote SC op een reguliere camping met niet alleen mensen die 3 dagen BOB training deden. Maar dat staat ook iedereen vrij.Ik was in Velp, en heb daar met eigen ogen gezien dat er veel was wat zeker niet in een snelwegtas past(e).
Dat dacht is dus ook, maar denk er niet te licht over.Eenmaal gedaan dan zit het in je hart en bloedvaten, dus dat pak je snel weer op als dat nodig is.
Vroegâh, toen ik nog "Jong" was (twintiger), kon ik echt uren lopen met bepakking, zonder fysiek echt problemen te krijgen.
Dat doen we op SC's. En dan kun je nog kiezen hoe je dat zelf wilt inrichten. Sommigen komen idd met alleen een rugzak met alles erin voor een paar dagen om te testen, zelfs op de fiets al een paar maal meegemaakt (en dan geen 30km afstand, maar serieuze afstanden).
Hondenweer al regelmatig meegemaakt op SC's en ze worden ook 's winters georganiseerd. Deze winter dus mijn nieuwe slaapzak kunnen testen en hij is geslaagd.
Wat me altijd opvalt bij dit soort vragen, is dat TS-ers zelden schrijven of ze zelf iets doen.
TS betekent Topic Starter.. vergeef me de afkorting. OP zie je ook veel, Openings Post.Ik weet niet wat TS-ers betekent, maar ik neem aan dat het op mij slaat. Daarom,
Ik ben een beginnend prepper, ben bezig om mijn BOB samen te stellen. Mijn tarp moet nog gemodificeerd worden, is een "Aliexpress" product met ingeslagen ringen op de hoeken. Die moeten vervangen worden en aangevuld met versterkingslapjes en lussen. Verder zelf een gaswoodstove gemaakt. Zal later mijn complete lijst wel eens publiceren. Bedoeling is dat ik in mijn uppie dat spul en mijn skills ga testen. Eerst een nachtje op 200 meter van huis. En daarna verder en langer. Op pakweg 15 a 20 km is een paalkampeerplaats waar ik wel eens 3 dagen naar toe wil. By the way, ik ben 63 en jong van geest, eigenlijk altijd kind gebleven. ;-))
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk