Ha Readymom,
je foto met veldfles, messen etc ziet er naar mijn idee op het eerste gezicht prima uit, simpel maar doeltreffend en redelijk degelijk (kan zakmes en tool zo niet beoordelen)
Je tentje en matjes zouden bij mij niet door de keuring komen, maar dat komt door de luxe van veel kampeerspullen voor alle jaargetijden we hadden toen we in Haarlem woonden niet voor niets de bijnaam "bever, locatie Haarlem Noord". de pop up tent is voor mij een no-go, te groot om mee te nemen en slecht tot niet te fixen als er iets mee is, daarnaast niet al te stormvast.
Voor tenten (en matjes en slaapzakken) is het belangrijk om voor jezelf het gebruiksdoel helder te hebben, daarnaast zijn er natuurlijk andere factoren als ruimte, gewicht en materiaal en niet te vergeten budget. Als je alles op je rug mee moet slepen telt iedere gram, zeker met een kleintje waar je ook alles voor mee moet hebben, daarnaast de vraag of je vaker voor de lol wil gaan kamperen (je noemde bushcraft, dus er is een prikkel :thumbsup
of echt alleen in het uiterste noodgeval. In het eerste geval loont het zich om te investeren in een tent van een wat beter merk, maar daar is budget voor nodig, als het puur voor nood is kan je met simpeler toe. ga niet voor het goedkoopste, daar krijg je spijt van, gaat met een beetje pech stuk bij het eerste gebruik (ervaring met een aldi tentje van 15Euro toen onze zoon 2,5 was en een eigen tentje wilde. later dus een betere gekocht onderweg.
kijk ook goed naar de ruimte die je denkt nodig te hebben, vaak kan je met weinig toe als je alles op de rug hebt (of fiets met fietstassen en kinderzitje) en vergeet niet dat een grote tent in koud weer ook een koude tent is.
de ultieme tip is om komend voorjaar een aantal grote tentenshows te bezoeken (zoals die van Soellaart in Haarlem) om goed te kunnen zien wat er is en dan te wachten tot na de zomer met de aanschaf, scheelt vaak een hoop.
Als je er eens over wil brainstormen 1 op 1 stuur je me maar een PM,
wat betreft matjes heb ik al eens een uitgebreidere post geschreven
https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/welke-slaapmat.381/#post-3036
GreetZ,
Pjotr78