Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kwam een doosje tegen met een heleboel zakjes groentenzaden met een tht datum van 2019
Het betreft oa doperwten, (snij)sla, bosui, stamslabonen, andijvie en courgette
Heeft iemand er ervaring mee of dit nog een goede kans van kiemen heeft?
Ik kwam een doosje tegen met een heleboel zakjes groentenzaden met een tht datum van 2019
Het betreft oa doperwten, (snij)sla, bosui, stamslabonen, andijvie en courgette
Heeft iemand er ervaring mee of dit nog een goede kans van kiemen heeft?
Ik kan er geen pijl op trekken. Sommige zaden die 5 jaar over de datum zijn doen het nog prima,
Andere zaden die 1 jaar over de datum zijn doen helemaal niks.
Je hebt niks te verliezen dus gewoon proberen en laat ons het resultaat weten.
Het is nog wel wat vroeg om buiten te zaaien dus ik zou ze wet eerst voorzaaien en die zaden van die doperwten wel 1 nacht weken in het want anders is de kans op kiemen nog kleiner. Andijvie zou ik pas in juni buiten zaaien. Courgette zou je in huis kunnen laten kiemen midden april.
Snijsla zou ik nog een paar weken mee wachten tenzij je een goed beschut en zonnig plekje er voor zou hebben.
En vergeet de foto's niet te maken. We zijn gek op foto's
Ik heb ondertussen verse zaden besteld (want als de oude niks blijken te doen ben ik te laat), maar ik zal de oude zaden als test voor het forum uitproberen Mét foto's
Ik heb ondertussen verse zaden besteld (want als de oude niks blijken te doen ben ik te laat), maar ik zal de oude zaden als test voor het forum uitproberen Mét foto's