Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Richard434 , Ik bedoel de meters van het NUTS bedrijf.
De meters van het nuts bedrijf zitten niet op een DIN-rail in Nederland, maar op een meterbord.
Analoge meters worden niet niet meer toegepast omdat deze lastig zijn in te bouwen hoofzakelijk.
In Nederland het het tatief voor terugleveren drastisch lager dan enengie kopen.
Ze willen weten wat je teruglevert, en wat je verbruikt.
Een analoge meter met schijf draait net zo hard terug dan vooruit, wat dus ongunstig is voor de energieleverancier.
Puntje bij het paaltje. In Nederland ben je als je teruglevert (gewoon particulier) beter af met een analoge meter.
Een installateur vervangt overigens in Nederland nooit een energiemeter. Dit doet de netbeheerder (Liander, Stedin, etc.),
of bedrijven in opdracht van hen. Dit zijn geen installatiebedrijven, maar van die infra bedrijven.
In Nederland kan het wel, mits je kan aantonen dat het een goedgekeurde (geijkte) meter is. Daarna komt er een bevoegd iemand (van de netbeheerder) je installatie controleren en verzegelen.@Arie , Maar dan komt er iemand om dat te doen. De hoofdzekeringkast komt ook iemand voor. Hoofdzekeringen vervangen mogen zegelbevoegde installatiebedrijven. Deze zegels zijn rood. Zegels van het NUTS bedrijf geel. De meter zelf vervangen in Nederland? Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar...
Groepenkasten vervangen geen probleem...
Krijg je de meter dan van de netbeheerder? Of gewoon een goedgekeurde? Nooit gehoord dat dit mogelijk is.
Meneer Tanfana zegt net dat toen we hier kwamen wonen er een nieuwe meter geplaatst is. Maar dat weet ik niet meer en ga dat even uitzoeken.