• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Overleven als muzikant tijdens SHTF

J

J.J

Gast
Kan je leuk of goed spelen en zingen dan kan je een streepje voor hebben.
Je kan er je eten mee verdienen en spullen meer.
Mensen worden graag op opgevrolijkt, en hebben je graag te gast, ben je reizend dan kan je ook nieuwtje overbrengen met de nodigde humor, dan ziet men je graag terug met een SC zal je vast verwend worden, en :oops: op hand en bedragen :D;)
Wees innemend, entertainment en waardig, en je bedje is gespreid.
:hug::thumbsup::wave:

Of ze vinden je muziek kat met een u en je krijgt je instrument daar binnen geschoven waar de zon niet schijnt :D

Maar dat neemt niet weg dat muziek wel degelijk inspirerend en een opbeurende functie kan hebben :) hele veld slagen zijn gewonnen of vijanden dankzij muziek

Hmmmm ik ben erg creatief en kan mijn spulletjes vast wel ruilen tijdens een SHTF. Ik zeg bewust ruilen want geld vragen vind ik erg lastig, want hoe bepaal je een waarde ( behalve je inkoop van materialen)? Soms kost het een uur (of meer) om een mooi product te maken. Helaas ben in genetisch niet onderlegt in handelen, wel in weggeven (ook genetisch).
Mijn droom: zilver leren smeden......of goud......

Hmmmm ik ben erg creatief en kan mijn spulletjes vast wel ruilen tijdens een SHTF. Ik zeg bewust ruilen want geld vragen vind ik erg lastig, want hoe bepaal je een waarde ( behalve je inkoop van materialen)? Soms kost het een uur (of meer) om een mooi product te maken. Helaas ben in genetisch niet onderlegt in handelen, wel in weggeven (ook genetisch).
Mijn droom: zilver leren smeden......of goud......
Tip, vooral voor na een SHTF, leer gewoon smeden.
Metaal zal blijven in elke situatie.
Maar metaal kunnen bewerken, is een stuk lastiger zonder alle machines.
Niet onmogelijk, verre van, maar het vergt wat kennis en ervaring.

Dus als jij daartoe in staat bent, zullen mensen graag naar je toe komen indien hun metalen dingen kapot gaan.
Kortom, heb je altijd "werk" en mogelijkheden om je diensten te ruilen.. ;)

Voor een muzikant (of artiest in het algemeen) is het nu al onmogelijk om rond te komen.
Ik denk dat er in geval van onheil helemaal niets meer te eten valt (althans: niet op tijd en genoeg om te overleven).

Het is leuk als je als, zeg slager of bakker, een moppie kunt zingen/instrument spelen/de grapjas kunt uithangen, maar als manier om aan eten en onderdak te komen kun je het wel schudden.

Ik leef momenteel van mijn muziek, rijk worden doe ik niet, maar de vrijheid die dit met zich meebrengt is niet uit te drukken in geld. ik verdien voldoende om de rekeningen te kunnen betalen, en af en toe eens wat leuks te ondernemen.
Ik heb tijdens de afgelopen crisis goed gemerkt dat ik een luxe-product lever. Dit is namelijk één van de eerste zaken waarop ze gaan beknibbelen. Logisch natuurlijk.

Ik verwacht dan ook na een SHTF niet mijn kostje te kunnen verdienen met die vaardigheden. Dat is meer een leuke bijkomstigheid. Nee, na een SHTF moet ik het van mijn communicatie vaardigheden hebben, en andere opgedane kennis in de loop der jaren.
er vanuitgaande dat er een mogelijkheid bestaat dat er niet overal stroom is heb ik ook een arsenaal aan acoustische instrumenten op voorraad, zoals een accordeon, acoustische gitaar, mondharmonica's, trommels, fluit, etc...
Mijn favoriete instrument heeft helaas stroom nodig om te kunnen werken (keyboard).

Ik heb ruim 30 jaar in de muziekscene gewerkt en met ups en downs geld verdient en ook weer uitgegeven (gearjunkie).

3 jaar geleden ben ik gestopt met m'n muziekbedrijfje omdat dit toen niet meer te combineren was met het alleen ouderschap.

Nu is mijn zoon 15 en hij wil graag van z'n vader het "vak" leren, dus ben ik langzaam weer bezig met het vergaren van apparatuur en de planning is dat we vanaf december de eerste gigs kunnen doen.

Ik heb 'm duidelijk gemaakt dat je er niet rijk van wordt (niet in geld), maar wel in gevoel en passie.

Dus mijn leven slaat nogmaals om, weer terug naar de muziek.

Eigenlijk voelt het stiekem toch wel erg lekker, dus de passie is er nog steeds.

Wat geld verdienen met muziek tijdens of vlak na een SHTF betreft, denk ik niet dat daar "brood" in zit.

Wel kan het rustgevend werken en je zorgen even aan de kant zetten.

Je redenatie klinkt heel aannemelijk, maar je spreekt over een tijd dat er ontzettend veel aanbod is, maar is dat er in zo'n situatie? dan ben je vast uniek, en uniek is waardevol en kan zo gehonoreerd worden.

Het is maar een idéé van me.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien als ze met Paard en Kar over mijn Tenen rijden dat ik ga zingen Haha .
Ik weet het niet .
Beetje Romantiseer hoopje dat Straatmuzikant zijn in een SHTF ?? . Wanneer tijdens SHTF de rust echt is terug gekeerd :) Ja misschien dan , dat het effect van dit Straatmuzikant gebeuren een positieve uitwerking heeft .
Maar eerlijk is eerlijk , smaken verschillen en je zou ook zomaar de spot kunnen dienen en onvrijwillig de inhoud moeten afstaan van jou al verdiende centjes :(.
Centjes verdient in een misschien toch nog wel " Geen regels en wetten tijd "

Ik ben (nog) niet muzikaal, maar gewoon kaal, en dat telt misschien ook...;)?
Het is een beetje bezijden de waarheid, want mijn vrouw meent dat ik best als petomaan aan de slag zou kunnen:D
"...dan ziet men je graag terug met een SC zal je vast verwend worden..."
Als dat zo is, dan moet het wel een gezellige beestenboel zijn, zo'n SC...:rolleyes:
Ik hoop er toch eens een mee te maken, het lijkt me leuk om jullie te ontmoeten...
Zonder muzikale winden dan, maar misschien met een .... Xaphoon....
Ik heb er laatst zo een op de kop getikt, en er komt echt een "saxofoon" geluid uit!
Oefenen moet ik nog wel...

Mensen, een Xaphoon is dan echt iets voor de BOB!
https://nl.aliexpress.com/item/9-Ho...58-488b-9fe2-99cac3b13b6b&transAbTest=ae803_3

Ik heb al dikwijls een lied gezongen aan het kampvuur van een meeting . Maar een extra bier heb ik er nog niet mee verdient. Of zou dat zijn uit verbazing.
Oja je kan ook zingen als je aan het smeden bent. Ik ken een mooi lied dat gaat op de cadans van het hameren.

Vroeger kon ik nog beter zingen ook de hoge tonen.
Vooral als ik aan het werk was, en met mijn timmermans hamer mijn duim had geraakt. Of leek het meer op jodelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een romantisch idee! Maar ik denk dat een muzikant pas een rol gaat spelen als er een soort van "nieuwe orde" is ontstaan nadat The World as we Know iT.. is opgehouden te bestaan. En die kans acht ik niet zo groot.

Ik heb hier nog eens over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat bij een nieuwe orde na een volledige meltdown van society, ik waarschijnlijk een bordeel zou opzetten :)

Terug
Bovenaan